Friday, June 8, 2018

Revival : God has a great plan

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : God has a great plan

Hebrews 11:40 (NKJV)  God having provided something better for us, that they should not be made perfect apart from us.

Ibrani 11:40 (TB)  Sebab Allah telah menyediakan sesuatu yang lebih baik bagi kita; tanpa kita mereka tidak dapat sampai kepada kesempurnaan.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #159. Tahukah anda bahawa Tuhan telah merencanakan satu rencana yang indah mengenai hidup anda? Seorang yang beriman kepada Tuhan, percaya dengan segenap hatinya bahawa Tuhan Yesus telah menyediakan suatu rencana yang lebih baik daripada apa yang kita dapat fikirkan. God knows what we need, He provides us what we need. He knows the best for us. Allah menyingkapkan rencana yang lebih baik, atau setidak-tidaknya rencana yang lebih lengkap, dari generasi ke generasi. Tidak pernah Dia gagal melakukan apa yang telah dijanjikan oleh Tuhan kepada kita semua.

☕ 🍞 Jikalau kita percaya bahawa semuanya akan menjadi "indah pada waktu-Nya" maka kita juga harus belajar untuk bersandar sepenuhnya kepada Tuhan dan bergerak bersama Tuhan dengan iman kepercayaan yang kita miliki. Firman Tuhan di Yeremia 29:11 (TB)  Sebab Aku ini mengetahui rancangan-rancangan apa yang ada pada-Ku mengenai kamu, demikianlah firman TUHAN, yaitu rancangan damai sejahtera dan bukan rancangan kecelakaan, untuk memberikan kepadamu hari depan yang penuh harapan. Inilah janji-Nya yang Ya dan Amin mengenai hidup kita. Tanpa penglibatan kita di dalam rancangan Tuhan ini, kita tidak akan melihat ia menjadi nyata. Kita harus berserah sepenuhnya kepada Tuhan Yesus dan percaya akan rencana yang Tuhan telah rancangkan bagi kehidupan kita.

Sudah pasti akan ada jalan yang penuh dengan onak dan duri, namun di dalam segala hal itu kita adalah lebih daripada pemenang kerana Tuhan Yesus yang menyertai kita, Dia yang memimpin kita, Dia tidak meninggalkan kita dalam apa jua keadaan pun, dan Dia juga yang memberikan kemenangan itu kepada kita semua. Tetapi yang pasti adalah rancangan itu bukan untuk mencelakakan kita, tetapi untuk kemakmuran kita dan untuk memberikan masa depan yang kita harap-harapkan. Bagaimana dengan anda...? Great is our God and great are the plans He has for us. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: