Sunday, June 24, 2018

Revival : Humble yourself

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Humble yourself

James 4:10 (NKJV)  Humble yourselves in the sight of the Lord, and He will lift you up.

Yakobus 4:10 (TB)  Rendahkanlah dirimu di hadapan Tuhan, dan Ia akan meninggikan kamu.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #175. Tahukah anda bahawa kita harus merendahkan diri di hadapan Tuhan? Yakobus kembali kepada nasihat pertamanya dengan mempergunakan kata-kata. rendahkanlah dirimu. Nasihat ini disertai dengan janji, dan la akan meninggikan kamu. Humbleness is the key to greater things God has planned for you. Patut ditanam dalam hati dan pikiran kita betapa bencinya Allah terhadap kesombongan. Kesombongan menyebabkan Allah berpaling dari doa kita serta menahan kehadiran dan kasih karunia-Nya. Meninggikan diri di dalam pikiran kita sendiri atau mencari kehormatan dan penghargaan dari orang lain untuk memuaskan kesombongan kita berarti menutup pintu terhadap pertolongan Allah. Tetapi bagi mereka yang dengan rendah hati menyerah kepada-Nya dan menghampiri-Nya, Allah memberikan kasih karunia, kemurahan, dan pertolongan-Nya di dalam setiap situasi kehidupan.

☕ 🍞 Saudara dan saudari sekalian, kerendahan hati yang Tuhan minta daripada setiap hamba-Nya, setiap orang yang percaya kepada-Nya dan juga setiap yang melayani-Nya. Jangan pernah perasaan bangga ataupun kesombongan muncul di dalam hati kita saat Tuhan mengangkat kita lebih tinggi. Kesombongan dan keangkuhan adalah permulaan kebinasaan. Kita harus sedar bahawa TANPA TUHAN YESUS, TIDAK MUNGKIN KITA DAPAT MAJU DI DALAM PELAYANAN YANG TELAH DIPERCAYAKAN KEPADA KITA....! Ramai orang sekarang makin mencari glamor dan populariti di dalam pelayanan sehingga mereka bongkak dan tidak sedar diri. Mereka berfikir mereka boleh lakukan tanpa Tuhan. Nah, disebabkan itulah iblis dihalau daripada hadirat Tuhan. Kerana iblis ingin menjadi tuhan.

Macam-macam gelaran diberi, mengagungkan manusia daripada Tuhan, ketahuilah bahawa ini semua adalah kekejian di mata Tuhan. Yesus adalah contoh terbaik dalam memiliki hati seorang hamba. Tidak Dia memberontak tetapi Dia berserah sepenuhnya kepada kehendak Bapa. Yesus datang untuk melayani, dan bukan untuk dilayani. Tetapi sekarang para hamba Tuhan pulak yang sedang minta dilayani 🤦🏻. Humble yourself young men....! Humble yourself! Inilah kata² dorongan yang telah diberikan kepada saya beberapa tahun yang lalu ketika seorang hamba Tuhan bernubuat ke atas saya dan sampai ke hari ini saya masih berpegang kepada prinsip Tuhan ini. I can only do greater works in Christ Jesus when I learn to submit myself to God and humble myself before Him. Janganlah menyimpang daripada kebenaran-Nya dan mulai bongkak, sombong dan angkuh...! Your calling is to precious to  be lost because of our arrogance and selfish desires. Apakah respon anda hari ini....?



You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: