Monday, May 27, 2019

Revival : All the good things

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : All the good things


Jeremiah 32:42 (UKJV)  For thus says the LORD; Like I have brought all this great evil upon this people, so will I bring upon them all the good that I have promised them.

Yeremia 32:42 (TB)  Sebab beginilah firman TUHAN: Seperti Aku mendatangkan kepada bangsa ini segenap malapetaka yang hebat ini, demikianlah Aku mendatangkan ke atas mereka keberuntungan yang Kujanjikan kepada mereka.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #147. Tahukah anda bahawa Tuhan mau memberikan semua yang terbaik untuk kita? Rancangan Tuhan ialah rancangan damai sejahtera dan bukan kecelakaan, walaupun pengalaman kalah dari musuh bahkan ditawan dan dibuang ke negeri musuh seolah kecelakaan besar. Ternyata di mata Tuhan, itu bukan akhir segalanya, bahkan itu bukan suatu celaka. Saat kita tidak memahami maksud Tuhan di dalam perintah-Nya yang harus kita laksanakan, maka laksanakan saja! Ketahuilah bahawa Tuhan memiliki maksud dan rencana yang tidak mungkin salah. Pada waktunya akan terbukti bahwa keputusan-Nya tak pernah keliru, bahkan kita yang percaya dan taat akan diberkati. Suatu bukti lagi bahwa Allah dapat kita andalkan dan menjadi jaminan masa depan hidup kita.

☕ 🍞 Rancangan Tuhan sudah jelas bagi kehidupan kita. Tuhan menginginkan untuk memberikan yang terbaik sepertimana yang sudah dijanjikan oleh-Nya. TETAPI BAGAIMANA DENGAN KITA? Adakah kita pun mau memberikan yang terbaik kepada Tuhan? Segala janji-Nya yang tertulis di dalam Alkitab adalah untuk kita semua. Tuhan Yesus mengatakan bahawa "Berbahagialah orang yang tidak mengikut nasihat orang jahat, tidak mengikut contoh orang yang berdosa, atau bergaul dengan orang yang menghina Allah, tetapi suka mentaati Taurat TUHAN dan merenungkannya siang malam. Mereka berjaya dalam segala usaha; MEREKA SEPERTI POKOK YANG DITANAM DI TEPI SUNGAI YANG BERBUAH PADA MUSIMNYA, dan tidak pernah layu daunnya". Segala yang baik sudah disediakan bagi anda dan saya yang percaya kepada-Nya dan terpanggil untuk melayani-Nya.

Saudara dan saudari sekalian, jangan pernah berfikir bahawa sebab kita kudus dan baik oleh sebab itu Tuhan Yesus mau memberkati kita dan sebagainya. Sebenarnya OLEH KERANA KEMURAHAN DAN KASIH KARUNIA-NYA Tuhan Yesus kita dapat mengambil bagian di dalam janji-Nya yang sudah disediakan bagi kita semua. Bagaimana dengan anda semua hari ini? Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: