Thursday, May 23, 2019

Revival : There is Hope

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : There is Hope


Jeremiah 31:17  There is hope in your future, says the LORD, That your children shall come back to their own border.

Yeremia 31:17 (TB)  Masih ada harapan untuk hari depanmu, demikianlah firman TUHAN: anak-anak akan kembali ke daerah mereka.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #143. Tahukah anda bahawa Tuhan telah mempersiapkan masa depan yang cerah dan penuh harapan bagi anda? Yeremia ingin agar bangsa itu tahu bahawa masih ada harapan. Mereka masih dapat berharap kerana Tuhan itu baik dan pemurah kepada mereka yang menantikan Dia dalam kerendahan hati dan penyesalan. Tuhan ingin menunjukkan belas kasihan-Nya kepada para penderita apabila maksud-Nya dalam menghukum mereka telah tercapai. Pengharapan yang dinyatakan di dalam firman Tuhan ini didasarkan pada kasih setia dan keadilan Tuhan. Di sisi lain, oleh kerana kasih setia-Nya maka tindakan penghukuman Tuhan atas umat-Nya juga merupakan upaya pendisiplinan karakter.

☕ 🍞 Di dalam Kristus, kita tahu bahawa pengharapan kita tidak sia-sia. Kristuslah jaminan bahawa pengampunan dan pemulihan Tuhan merupakan suatu kepastian! Namun jangan lupa, sesuai keadilan Allah, akibat-akibat perbuatan dosa kita di dunia ini pun harus siap kita terima. Friends, We have an Unshakable and immovable Hope in Christ Jesus. Jesus paid the price. Jesus brought hope for humanity. Dunia tidak dapat memberikan pengharapan kepada kita. Rakan-rakan anda tidak dapat memberikan pengharapan kepada kita. Keluarga anda tidak dapat memberikan pengharapan kepada kita. Hanya di dalam Tuhan Yesus sahaja ada pengharapan yang seutuhnya. Tidak ada pengharapan akan kemuliaan yang benar, selain yang ditemukan di dalam kasih karunia. Kasih karunia adalah permulaan kemuliaan, tanda jaminan dan kepastian akan kemuliaan.

Tahan uji yang berasal dari Allah menjadi penyangga dari pengharapan kita. Ia yang telah melepaskan akan sanggup dan mau menolong. Ia juga menjadi pendorong kepada pengharapan kita di dalam Yesus Kristus. Setiap orang yang berharap kepada Tuhan Yesus memiliki harapan dan masa depan yang cerah. Pengharapan ini tidak mengecewakan. Artinya, pengharapan itu bukanlah pengharapan yang menipu kita. Tidak ada yang lebih mengagetkan daripada kekecewaan. Rasa malu dan kebingungan yang tak henti-hentinya akan ditimbulkan, tetapi harapan orang benar akan menjadi sukacita. Masih ada harapan untuk anda. Adakah anda putus harapan di dalam hidup anda? Datanglah kepada Tuhan Yesus kerana Dialah satu-satunya sumber kekuatan dan pengharapan kita. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: