Saturday, May 11, 2019

Revival : Knows. Seen. Tried.

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Knows. Seen. Tried.


Jeremiah 12:3 (UKJV)  But you, O LORD, know me: you have seen me, and tried mine heart toward you: pull them out like sheep for the slaughter, and prepare them for the day of slaughter.

Yeremia 12:3 (TB)  Ya TUHAN, Engkau mengenal aku, Engkau melihat aku, dan Engkau menguji bagaimana hatiku terhadap Engkau. Tariklah mereka ke luar seperti domba-domba sembelihan, dan khususkanlah mereka untuk hari penyembelihan.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #131. Tahukah anda bahawa Tuhan mengenal, melihat dan juga menguji anda? Tuhan Yesus tahu jalan hidup kita. Dia mengenal siapa diri kita yang sebenarnya, apa motif kita. Dia juga menguji ketulusan dan ketelusan hati kita kerana Dia tahu apa yang tersirat di dalam hati kita. Saat kita datang merendahkan diri di hadapan Tuhan Yesus, Dia tahu apa yang kita perlukan.

☕ 🍞 Ada 3 perkara yang menarik perhatian saya yang di mana kita akan sama-sama mempelajarinya hari ini.

🔴 Mengenal
✔️ Di Mazmur 139:1-6, Daud mengatakan bahawa Tuhan tahu segala sesuatu tentang dirinya. Dia makan, dia tidur, dia berjalan, atau apa sekalipun yang dia lakukan, semuanya itu tidak tersembunyi dari mata dan perhatian Tuhan. Allah mengetahui semua pikiran, motivasi, keinginan, dan ketakutan di dalam hati kita, juga kebiasaan dan perilaku lahiriah kita. Dia mengetahui segala sesuatu yang kita lakukan sejak terbit fajar hingga tengah malam. Dalam segala sesuatu yang kita lakukan, Ia mengelilingi kita dengan perhatian dan meletakkan tangan perkenan-Nya di atas kepala kita. Tuhan mengenal kepribadian kita yang sebenarnya.

🔴 Melihat
✔️ Tuhan  melihat 👀 segala sesuatu yang sedang terjadi di dunia ini sejak dari awal penciptaannya. Tuhan juga memerhatikan kehidupan kita sejak kita lahir dan sampai ke hari ini. Dia sedang melihat bagaimana kita sebagai orang yang percaya kepada-Nya mengendalikan kehidupan kita. Kehidupan kita di dalam pemerhatian Tuhan. Dia mengambil tahu apa yanh sedang terjadi di dalam hidup kita. Namun terkadang kita menyoal dan menyalahkan Tuhan kenapa Dia membiarkan ini semua terjadi di dalam hidup kita.

🔴 Menguji
✔️  Ketekunan menimbulkan tahan uji dan tahan uji menimbulkan pengharapan. Tuhan menguji kita supaya kita teruji dan tahan uji di dalam segala aspek kehidupan kita.

Saudara dan saudari sekalian, 3 perkara ini sering kita anggap salah lalu apabila sesuatu terjadi di dalam hidup kita, kita mulai menyoal dan menyalahkan Tuhan. Padahal, Tuhan mengenal, melihat 👀  dan menguji kita dan Dia tahu apa yang sedang Dia lakukan dan bagaimana reaksi kita sebagai orang yang percaya kepada-Nya. Dia Mahatahu. Dia hadir di dalam setiap situasi kehidupan kita.  Dia tahu segala kejahatan kita. Dia tahu segala jalan yang salah yang kita lewati. Disebabkan oleh itulah, Dia menarik kita kembali kepada-Nya oleh kasih-Nya. Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: