Friday, May 10, 2019

Revival : Amend our ways

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Amend our ways


Jeremiah 7:3 (UKJV)  Thus says the LORD of hosts, the God of Israel, Amend your ways and your doings, and I will cause you to dwell in this place.

Yeremia 7:3 (TB)  Beginilah firman TUHAN semesta alam, Allah Israel: Perbaikilah tingkah langkahmu dan perbuatanmu, maka Aku mau diam bersama-sama kamu di tempat ini.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #130. Tahukah anda bahawa kita harus memperbaiki cara hidup kita? Tuhan masih memberikan panggilan lainnya agar bangsa-bangsa  bertobat dari jalan-jalan mereka yang jahat. Banyak umat Allah sekarang yang suka mendengar pengajaran-pengajaran yang "memuaskan keinginan telinga mereka". Mereka kira mereka hanya perlu beriman bahawa mereka akan selamat, tanpa harus hidup dalam kekudusan dan ketaatan terhadap firman Allah. Iman yang demikian adalah iman yang sedang menipu diri, yang akan membawa diri pada penghakiman Allah. Apabila kita percaya kepada Tuhan Yesus, maka kita juga harus mempercayakan kepada-Nya segenap hidup kita.

☕ 🍞 Menjadi Kristian bukanlah sekadar ada label "Kristian" tetapi betul² diubah dan berubah. Ada transformasi yang terjadi di dalam hidup kita. Kita semua sedar bahawa dosa tidak boleh bercampur aduk dengan kekudusan Tuhan. Oleh kerana itu, hadirat Tuhan berdiam di dalam bait suci yang kudus. Maksudnya adalah diri kita adalah bait suci Tuhan dan Roh-Nya tinggal di dalam kita. Jadi, kita harus memastikan bahawa bait suci-Nya senantiasa bersih dan tidak tercela. Sewaktu kita masih berdosa Tuhan Yesus datang ke dunia ini untuk menebus dosa kita dan menyelamatkan kita. Selepas kita ditebus, haruslah ada perubahan di dalam hidup kita. Kita tidak boleh tinggal seperti yang dulu lagi. Kita disempurnakan di dalam Yesus Kristus maka hidup kita haruslah bersih dan kudus.

We aren't a true believers of Christ Jesus if we are still living in our old ways. Tingkah laku kita, karakter kita, cara percakapan kita, cara hidup kita, semuanya harus berubah.  Kita tentu tahu bahawa tubuh kita itu tempat kediaman Roh Allah. Roh-Nya tinggal di dalam kita, dan Allah sendiri yang mengaruniakan Roh-Nya kepada kita. Diri kita bukanlah milik kita, tetapi milik Allah sepenuhnya. Kehidupan seorang pengikut Kristus Yesus yang sebenarnya adalah mencerminkan kepribadian Yesus Kristus ke dunia ini. Bagaimana dengan cara hidup kita selama ini...? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: