Monday, May 13, 2019

Revival : Test every spirit

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Test every spirit


Jeremiah 14:14 (UKJV)  Then the LORD said unto me, The prophets prophesy lies in my name: I sent them not, neither have I commanded them, neither spoke unto them: they prophesy unto you a false vision and divination, and a thing of nothing, and the deceit of their heart.

Yeremia 14:14 (TB)  Jawab TUHAN kepadaku: "Para nabi itu bernubuat palsu demi nama-Ku! Aku tidak mengutus mereka, tidak memerintahkan mereka dan tidak berfirman kepada mereka. Mereka menubuatkan kepadamu penglihatan bohong, ramalan kosong dan tipu rekaan hatinya sendiri.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #133. Tahukah anda bahawa di sana sini ada ramai nabi palsu? Haruslah kita sebagai umat Tuhan berwaspada dengan tipu helah iblis yang memakai nabi nabi palsu memberi ramalan dan Nubuatan palsu yang bukannya daripada Tuhan. Umat Allah harus menyadari bahwa ada nabi yang mungkin bernubuat palsu dan secara tidak benar mengatakan telah menerima penglihatan dari Tuhan; karena itu semua nabi harus diuji sesuai dengan standar-standard Alkitab.

☕ 🍞 Apa ciri yang perlu kita ketahui dari pengajar-pengajar sesat? Dari buahnya kita mengenal mereka. Pengajar sesat atau nabi-nabi palsu ini  dapat dikenali tentu dari ajarannya yang bertentangan dengan firman Tuhan. Memang tidak mudah untuk mengenali ajaran yang salah kalau kita sendiri tidak mengenal ajaran yang benar dari firman Tuhan. Banyak ajaran sesat yang terlihat baik, menarik, dan relevan. Maka dari itu, selain dapat membezakan ajaran salah dari ajaran benar, kita perlu mengenal ciri-ciri pengajar sesat. Menjelang kesudahan akhir zaman para nabi dan pengkhotbah palsu akan terdapat di mana-mana. Sebagian besar umat dan negara-negara Kristian akan murtad. Mereka yang sungguh-sungguh setia kepada kebenaran Firman Allah dan kebenaran alkitabiah merupakan minoriti. Mereka yang mengakui dirinya orang beriman akan menerima "wahyu yang baru" sekalipun itu bertentangan dengan penyataan Firman Allah. Hal ini akan menimbulkan perlawanan terhadap kebenaran Alkitab di kalangan gereja-gereja.

Tuhan Yesus sendiri sudah memberikan amaran kepada kita bahawa di akhir zaman ini akan muncul  nabi-nabi palsu. Kita haruslah berhati-hati dengan mereka ini.  Ujilah segala sesuatu dan peganglah yang baik. Segala sesuatu terutama mengacu kepada perkataan-perkataan yang bersifat nubuat. Ucapan-ucapan semacam itu tidak boleh diterima dengan mentah tetapi harus senantiasa diuji dengan penyataan yang lebih objektif dan khususnya dengan batu ujian yaitu ketuhanan Kristus. Iblis pun boleh bertopengkan malaikat. Jadi kita harus berjaga-jaga dan berwaspada. Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: