Monday, May 20, 2019

Revival : God corrects those who He love

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : God corrects those who He love


Jeremiah 30:11 (UKJV)  For I am with you, says the LORD, to save you: though I make a full end of all nations where I have scattered you, yet I will not make a full end of you: but I will correct you in measure, and will not leave you altogether unpunished.

Yeremia 30:11 (TB)  Sebab Aku menyertai engkau, demikianlah firman TUHAN, untuk menyelamatkan engkau: segala bangsa yang ke antaranya engkau Kuserahkan akan Kuhabiskan, tetapi engkau ini tidak akan Kuhabiskan. Aku akan menghajar engkau menurut hukum, tetapi Aku sama sekali tidak memandang engkau tak bersalah.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #140. Tahukah anda bahawa Tuhan mendisiplinkan orang-orang yang dikasihi-Nya? Yeremia menyedari bahawa bangsanya telah berdosa di hadapan Allah. Tuhan pun telah memberitahukan Yeremia bahawa di dalam kemarahan-Nya, Tuhan akan melemparkan penduduk Yerusalem seperti orang melemparkan batu. Ini akan menjadi pengalaman yang menyakitkan bagi mereka. Tak ada tempat untuk melarikan diri dari hukuman Tuhan. Tempat tinggal mereka rusak, sementara tak seorang pun dapat menolong mereka untuk membangunnya kembali. Bahkan anak-anak mereka pun telah pergi. Menerima hukuman Allah sebagai akibat dosa-dosa kita memang tidak mudah. Namun jangan pernah meninggalkan Allah. Mintalah kasih karunia-Nya agar hukuman itu mengoreksi hidup Anda dan membuat Anda dapat hidup makin menyenangkan hati-Nya.

☕ 🍞  Tuhan menghajar orang yang dikasihi-Nya, dan Ia menyesah orang yang diakui-Nya sebagai anak. Tuhan Yesus bertindak sebagai seorang Ayah, dan memperlakukan kita sebagai anak-anak-Nya. Tidak ada ayah yang baik dan bijaksana yang menutup mata terhadap kesalahan anak-anaknya sendiri, sebagaimana yang dilakukannya terhadap orang lain. Hubungan dan kasih sayang-Nya mewajibkan-Nya untuk lebih memperhatikan kesalahan anak-anak-Nya sendiri daripada kesalahan orang lain.  Anak yang layak dianggap sebagai anak harus mengalami pengajaran atau disiplin dari Tuhan. Kadang-kadang kita tidak mengetahui mengapa kita dihajar, sekalipun demikian kita harus tetap menerima dan bertahan dihajar sebagai bagian yang diperlukan di dalam melatih diri kita. Melalui penghajaran kita diakui sebagai anak yang sejati dan bukan anak palsu.

Sebagaimana seorang ayah yang baik menghajar anak-anaknya, demikian pula tidak perlu terkejut kalau anak-anak rohani Allah menemukan bahawa Bapa surgawi kita juga menghajar kita. Pengetahuan ini akan membantu orang-orang percaya untuk sungguh-sungguh taat dan setia sebagai anak-anak yang baik dan takut akan Tuhan dalam erti kata lain, menghormati Tuhan. Bagaimana dengan anda? Adakah anda memberikan diri anda supaya didisiplinkan oleh Tuhan? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: