Thursday, May 2, 2019

Revival : Divine Ordination

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Divine Ordination


Jeremiah 1:5 (UKJV)  Before I FORMED you in the belly I KNEW you; and before you came forth out of the womb I SANCTIFIED you, and I ORDAINED you a prophet unto the nations.

Yeremia 1:5 (TB)  "Sebelum Aku MEMBENTUK engkau dalam rahim ibumu, Aku telah MENGENAL engkau, dan sebelum engkau keluar dari kandungan, Aku telah MENGUDUSKAN engkau, Aku telah MENETAPKAN engkau menjadi nabi bagi bangsa-bangsa."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #122. Tahukah anda bahawa Tuhan telah menetapkan anda sebagai nabi bagi bangsa-bangsa? Sebelum Yeremia lahir, Allah sudah menetapkan bahawa dia akan menjadi seorang nabi. Sebagaimana Allah memiliki rencana bagi hidup Yeremia, demikian pula Dia mempunyai rencana bagi setiap orang. Sasaran-Nya ialah agar kita hidup sesuai dengan kehendak-Nya sambil membiarkan Dia menggenapi rencana-Nya di dalam diri kita. Seperti halnya Yeremia, hidup sesuai dengan rencana Allah dapat meliputi penderitaan; sekalipun demikian, Allah senantiasa bekerja untuk mendatangkan yang terbaik bagi kita. Apabila Tuhan "mengenal" seseorang maka artinya: Tuhan memilih orang itu dan menentukan jalan hidupnya.

☕ 🍞 Menjadi hamba Tuhan dengan tugas memberitakan Injil keselamatan Allah atas bangsa sendiri bukan hal yang mudah apalagi kepada bangsa-bangsa lain. Namun justru Tuhan memilih dan memakainya. Tuhan memilih hamba-Nya sejak ia masih dalam kandungan. Pemilihan-Nya berdasarkan kasih karunia dan kedaulatan-Nya. Maka respons yang patut ialah menyambut dan mengucap syukur atas kepercayaan itu. Tuhan yang memilih juga menyertai dan menyertakan kuasa-Nya. Dalam petikan firman Tuhan ini ada 4 perkara yanh Tuhan lakukan ke atas hamba pilihan-Nya.

🔴 MEMBENTUK
🌸 Tuhan telah membentuk pribadi kita sewaktu masih dalam rahim ibu kita. Maksud kepada ayat ini adalah, Dia membentuk kita di tempat yang rahsia di mana sesiapa pun tidak tahu. Tuhan membentuk rangka tubuh kita, Dia membentuk hati kita, perasaan kita, kepribadian kita. Proses pembentukan ini di kenali sebagai proses Pemurnian juga. Jikalau Tuhan mau yang terbaik daripada kita maka Dia juga akan memurnikan kita sehingga yang terbaik keluar daripada kita dan dipakai untuk memulaikan Tuhan Yesus.

🔴 MENGENAL
🌸Tuhan mengenal setiap hamba-Nya yang dipilih. Sebelum ibu bapa melihat kita, Tuhan sudah melihat dan mengenal kita. Dalam proses pembentukan itu Tuhan Yesus sudah melihat bagaimana masa depan kita. What we'd become in future, God has seen it. Dia mengenal kita dengan nama kita.

🔴 MENGUDUSKAN
🌸 Proses pengudusan atau pentahiran ada proses persiapan setiap hamba Tuhan. Dipersiapkan dan diperkasakan untuk tugas yang sudah disediakan oleh Tuhan Yesus. Setiap yang tidak berkenan di mata Tuhan, semuanya itu disingkirkan daripada kepribadian kita.

🔴 MENETAPKAN
🌸 Peneguhan kepada panggilan kita ialah Tuhan menetapkan kita menjadi hamba-Nya. You don't need men's recommendations, you only need God's ordination.

This is Divine ordination. This wasn't man's plan but God's master plan for your life. Tuhan yang memanggil anda dan Dialah yang menyertai anda. Sudahkah anda bergerak langkah melakukan panggilan-Nya? Apakah respon anda hari ini.....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: