Friday, May 31, 2019

Revival : Don't be foolish

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Don't be foolish


Jeremiah 38:20  But Jeremiah said, "They shall not deliver [you.] Please, obey the voice of the LORD which I speak to you. So it shall be well with you, and your soul shall live.

Yeremia 38:20 (TB)  Yeremia menjawab: "Hal itu tidak akan terjadi! Dengarkanlah suara TUHAN dalam hal apa yang kukatakan kepadamu, maka keadaanmu akan baik dan nyawamu akan terpelihara.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #151. Tahukah anda bahawa terkadang kita menjadi bebal dan memberontak terhadap Tuhan? Zedekia mempercayai berita Yeremia, tetapi ketakutannya akan orang lain, wataknya yang lemah, dan ketiadaan iman kepada Allah menghalanginya untuk menaati Allah secara tegas. Akibatnya, Zedekia mendatangkan malu atas dirinya sendiri dan kehancuran atas bangsanya. Ia mirip dengan banyak orang sekarang ini yang menolak melakukan yang benar sekalipun mereka sadar bahawa tindakan mereka itu akan mendatangkan hukuman Allah atas mereka dan malapetaka atas kehidupan orang lain.

☕ 🍞 Kita harus senantiasa cepat untuk mendengar sebelum bertindak terburu buru. Quick to listen. Terkadang kita tidak mendengarkan apa yang disampaikan oleh Roh Kudus dan kita bertindak ikot suka hati kita. Dengar apa ya? Mendengar kebenaran Firman-Nya yang membebaskan, menyembuhkan, memulihkan, membangkitkan dan menyelamatkan jiwa kita. Dengarkanlah suara Tuhan berbicara kepada kita kerana suara-Nya membawa kita kembali kepada-Nya. Orang yang bebal akan bertindak membabi buta dan memberontak terhadap Tuhan. Tetapi orang-orang yang percaya dan taat kepada-Nya akan mendengar suara Tuhan berbicara dan akan melakukan perintah-perintah-Nya. Kenapa kita harus mendengar suara Tuhan?

Kerana :
🔴 Keadaan hidup kita akan baik
🔴 Nyawa kita akan terpelihara

Mendengar tanpa melakukan apa yang dinyatakan oleh Tuhan adalah seperti orang yang bercermin tapi kemudian lupa apa yang dilihatnya. Sebaliknya tanpa membaca dan mendengar firman-Nya, orang tidak tahu apa yang harus dilakukannya. Menjadi pendengar dan pelaku firman akan membongkar sifat lama dan dosa yang masih menempel, dan menggantinya dengan sifat baru dan buah Roh. Firman yang Anda baca, renungkan, dan gali setiap hari, sampai dimanakah fungsi kebenaran- Nya? Respons ketaatan yang akan membuka kesempatan agar kuasa firman-Nya menyempurnakan kita. Bagaimana dengan anda? Adakah anda mendengar Dia panggil? Adakah anda melakukan perintah-perintah-Nya saat anda mendengar? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: