Sunday, May 19, 2019

Revival : I'm no longer a slave

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : I'm no longer a slave

Jeremiah 30:8 (UKJV)  For it shall come to pass in that day, says the LORD of hosts, that I will break his yoke from off your neck, and will burst your bonds, and strangers shall no more make use of him:

Yeremia 30:8 (TB)  Maka pada hari itu, demikianlah firman TUHAN semesta alam, Aku akan mematahkan kuk dari tengkuk mereka dan memutuskan tali-tali pengikat mereka, dan mereka tidak akan mengabdi lagi kepada orang-orang asing.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #139. Tahukah anda bahawa Tuhan ingin melepaskan segala kuk anda? Firman Tuhan ini berbicara tentang datangnya Seorang pelepas yang pada suatu hari akan menuntun umat Allah kepada sukacita, damai sejahtera, kebenaran, dan keadilan; orang itu adalah Mesias -- Yesus Kristus, Anak Allah. Nubuat ini menyatakan beberapa kebenaran penting tentang Mesias yang akan datang. Ia akan membawa terang keselamatan dan pengharapan. Ia akan memperluas masyarakat umat Allah, terutama dengan memasukkan orang bukan Yahudi di dalam rumah tangga iman. Ia akan membawa damai sejahtera dengan membebaskan umat-Nya dari kuk penindasan dan dengan menghancurkan musuh-musuh mereka. Mesias akan datang dari bangsa Israel dan Ia akan dinamakan Penasihat Ajaib, Allah yang Perkasa, Bapa yang Kekal, Raja Damai. Ia akan memerintah umat Allah untuk selama-lamanya.

☕ 🍞 We are no longer slaves to sin. We are no longer slaves to fear. We are the child of God. Tuhan Yesus akan mematahkan gandar yang memberati kita, dan akan memutuskan belenggu-belenggu yang mengikat kita. Tuhan Yesus mematahkan segala kuk dan memutuskan segala belenggu yang mengikat kita kepada perhambaan dosa dan iblis, lalu mengampuni kita dan memberikan kita kesempatan untuk melayani-Nya dan menjadi anak-anak-Nya. Dari awal sampai ke hari ini, pekerjaan Tuhan adalah untuk membebaskan umat-Nya daripada kuk perhambaan dan belenggu dosa yang mengikat mereka. Dan Bapa mengutus Yesus untuk membebaskan kita, memulihkan kita, membangkitkan kita.

Saudara dan saudari sekalian, undangan Yesus yang begitu manis ditujukan kepada semua orang yang "letih lesu dan berbeban berat" oleh persoalan hidup serta beban dosa mereka sendiri. Dengan datang kepada Yesus, menjadi hamba-Nya serta menaati petunjuk-Nya, maka Ia akan membebaskan saudara dari semua beban yang tidak dapat diatasi dan memberikan perhentian, kedamaian, dan Roh Kudus-Nya untuk menuntun saudara dan saudari dalam kehidupan ini. Segala pencobaan dan persoalan hidup saudara dapat ditanggung dengan bantuan dan kasih karunia-Nya. Bagaimana dengan anda? Adakah anda sedang memikul beban berat dan kuk belenggu dosa? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: