Tuesday, May 28, 2019

Revival : Call unto Me

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Call unto Me


Jeremiah 33:3 (UKJV)  Call unto me, and I will answer you, and show you great and mighty things, which you know not.

Yeremia 33:3 (TB)  Berserulah kepada-Ku, maka Aku akan menjawab engkau dan akan memberitahukan kepadamu hal-hal yang besar dan yang tidak terpahami, yakni hal-hal yang tidak kauketahui.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #148. Tahukah anda bahawa Tuhan mau menyatakan hal-hal yang luarbiasa kepada kita saat kita berseru kepada-Nya? Saat kita melewati masa yang agak sulit maupun masa kita senang, tetap berseru kepada-Nya kerana Dia akan memperlihatkan kepada kita hal-hal yang luarbiasa yang belum pernah kita lihat atau dengarkan. Rencana Tuhan bagi kehidupan kita sangatlah indah dan luarbiasa. Saat kita melewati waktu sukat dan keadaan sulit, janganlah kita bersandar kepada kebijaksanaan serta hikmat kita sendiri Tetapi berserulah kepada Tuhan Yesus agar anda akan melihat 👀 cara Tuhan yang luarbiasa.

☕ 🍞 Those who expect to receive comforts from God, must call upon him. Promises are given, not to do away, but to quicken and encourage prayer.  Di dalam Alkitab juga tertulis, "Setiap orang yang berseru kepada Tuhan akan diselamatkan." Nah, diselamatkan daripada apa? Ketika anda berseru kepada-Nya, Tuhan Yesus akan melakukan penghadang sehingga musuhmu tidak dapat menyerang anda dan anda akan melihat perlindungan TUHAN keatas hidup anda. Ketika anda berseru kepada-Nya, biarpun dosa anda semerah kirmizi pun, anda akan diselamatkan. Tangan Tuhan Yesus tidak kurang pendek untuk merangkul anda, membersihkan anda, memulihkan anda dan memakai anda. Apabila anda berseru kepada-Nya, Tuhan  akan memberitahu anda hal-hal yang indah dan mengagumkan, yang belum anda ketahui dan Allah dapat melakukan perkara yang jauh lebih banyak daripada yang kita minta atau fikirkan. Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥...

Saudara dan saudari sekalian, orang-orang yang berseru kepada Tuhan Yesus tidak mudah menyerah dan dikucilkan oleh musuh kerana Tuhanlah kota bentengnya dan sumber pengharapannya. Jikalau hari ini anda kebuntuan, berserulah kepada Tuhan Yesus dan anda akan melihat penyataan Tuhan Yesus yang luarbiasa ke atas hidup anda. Apakah respon anda hari ini...?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: