Wednesday, May 8, 2019

Revival : Cleanse your heart

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Cleanse your heart


Jeremiah 4:14 (UKJV)  O Jerusalem, wash yours heart from wickedness, that you may be saved. How long shall your vain thoughts lodge within you?

Yeremia 4:14 (TB)  Bersihkanlah hatimu dari kejahatan, hai Yerusalem, supaya engkau diselamatkan! Berapa lama lagi tinggal di dalam hatimu rancangan-rancangan kedurjanaanmu?



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #128. Tahukah anda bahawa kita harus mengizinkan Roh Kudus untuk membersihkan hati kita? Sejarah Alkitab mencatat bahawa setelah pertobatan Daud seperti yang tercatat di dalam ke semua mazmur, Daud tidak lagi melakukan dosa yang sama. Kerana itu pengajaran hakikat dosa dan konsekuensinya harus didengung-dengungkan terus agar jemaat Tuhan senantiasa jijik terhadap dosa. Segala Mazmur Daud mengajarkan kita untuk melihat kepada kasih setia-Nya yang sanggup mengampuni dan memulihkan kita daripada segala dosa kita.

☕ 🍞 Revival happens so that our heart is transformed. It's all about our heart. It begins from our heart. We serve God from heart to God. Not with our outward but with our inward. Izinkanlah Roh Kudus untuk memperbaharui kita, dimulai dari hati kita. Apabila Tuhan menjamah kita, membangkitkan kita, memulihkan kita, mengampuni segala dosa kita maka di situ Tuhan sedang memperbaharui hati kita untuk kembali mencari wajah-Nya. Hati yang penuh dengan keangkuhan, kedegilan, pemberontakan, ketidak taatan. Hati sudah menebal dan tidak mau menerima teguran. Tetapi kebangkitan rohani adalah pembaharuan hati kita. Dosa membuat kita cemar, mengakibatkan kita tampak menjijikkan di mata Allah yang kudus, dan membuat kita merasa tidak nyaman dengan diri kita sendiri. Dosa menghalangi kita untuk bersekutu dengan Allah di dalam anugerah dan kemuliaan. Ketika Allah mengampuni kita, Dia membersihkan kita dari dosa supaya kita berkenan di hadapan-Nya, merasa nyaman dengan diri kita sendiri, dan bebas menghampiri-Nya.

Saudara dan saudari sekalian, keterbukaan hati kita di hadapan Tuhan adalah permulaan kepada pemulihan dan kebangunan rohani. With deep conviction, we must cry out to God to cleanse us from our sins and set us free from all bondages. Bagaimana keadaan hati kita hari ini? Sudah dibersihkan? Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: