Friday, May 3, 2019

Revival : Arise and Speak

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Arise and Speak



Jeremiah 1:17 (UKJV)  You therefore gird up your loins, and arise, and speak unto them all that I command you: be not dismayed at their faces, lest I confound you before them.

Yeremia 1:17 (TB)  Tetapi engkau ini, baiklah engkau bersiap, bangkitlah dan sampaikanlah kepada mereka segala yang Kuperintahkan kepadamu. Janganlah gentar terhadap mereka, supaya jangan Aku menggentarkan engkau di depan mereka!


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #123. Tahukah anda bahawa kita harus bersiap sedia untuk memberitakan Injil? Injil seringkali hanya dipandang sebagai berita yang mewartakan kesukacitaan, kedamaian, dan kabar baik bagi manusia sehingga seolah-olah Injil diyakini tidak mengandung berita yang menggoncangkan, meresahkan, dan mengancam kehidupan manusia. Itulah pemahaman yang salah tentang Injil. Yeremia harus memberitakan amaran-amaran serta teguran-teguran yang disampaikan oleh Tuhan kepada bangsa Yehuda.

☕ 🍞 Bersiap sedia baik atau tidak baik waktunya. Demikianlah seorang pahlawan, senantiasa bersiap sedia dan tidak tertidur. Dia berjaga-jaga mengawasi pergerakan musuhnya. Demikianlah juga harusnya kita, bersiap sedia untuk memberitakan Injil keselamatan kepada bangsa-bangsa. Terkadang kita sangat takut mau menyampaikan perintah-perintah-Nya yang menegur jemaat kita. Kita takut jemaat tersinggung dan tinggalkan gereja, lalu kita mengenepikan teguran dan amaran Tuhan. Tidak semua orang yang membuka Alkitab dan membicarakannya, berarti sedang memberitakan firman. Banyak pengkhotbah yang membicarakan dirinya, memberitakan hal-hal yang menyenangkan telinga jemaat dan bukan firman. Kerana akan tiba masanya apabila orang tidak mahu mendengar ajaran yang benar. Mereka akan menuruti keinginan sendiri dan mengumpulkan banyak guru yang mahu mengajar perkara-perkara yang ingin didengar oleh mereka. Mereka akan menutup telinga terhadap apa yang benar, tetapi menumpukan perhatian kepada cerita dongeng. Dalam keadaan apa pun, anda mesti tahu mengawal diri. Tabahlah dalam penderitaan, laksanakan tugas mengisytiharkan Berita Baik, dan jalankanlah kewajipan anda sebagai hamba Allah dengan sebaik-baiknya.

Ini bukanlah masanya untuk "tidur-tidur" lagi. Sekarang adalah waktunya untuk kita bangkit dan memberitakan Injil keselamatan kepada bangsa-bangsa. Gereja Tuhan, harus bangkit dan bergerak. The Spirit of God in you is waiting to burst out. He is not a stagnant Spirit but a "running streams of living water". He moves. He touches lives. He wants to work through you. Bagaimana dengan anda? Sudahkah anda bangkit? Apakah respon anda hari ini...?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: