Tuesday, May 21, 2019

Revival : I will restore health

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : I will restore health

Jeremiah 30:17 (UKJV)  For I will restore health unto you, and I will heal you of your wounds, says the LORD; because they called you an Outcast, saying, This is Zion, whom no man seeks after.

Yeremia 30:17 (TB)  Sebab Aku akan mendatangkan kesembuhan bagimu, Aku akan mengobati luka-lukamu, demikianlah firman TUHAN, sebab mereka telah menyebutkan engkau: orang buangan, yakni sisa yang tiada seorang pun menanyakannya.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #141. Tahukah anda bahawa Tuhan mau memulihkan anda? Pertobatan yang ikhlas oleh umat Allah akan mendatangkan pembaharuan, penyembuhan serta pemulihan kehidupan rohani. Kemudian, ketika kita lebih mengenal Tuhan, Dia akan datang bagaikan hujan, membawa berkat dan kehidupan rohani selanjutnya. Air sering kali dipakai sebagai lambang atau contoh Roh Kudus. Allah yang telah menerkam bangsa Yehuda dalam penghukuman dapat diharapkan untuk menyembuhkan mereka dalam belas kasihan. Luka-luka Israel tidak dapat disembuhkan oleh Mesir dan Asyur. Hanya Allah yang dapat membawa kehidupan baru kepada bangsa yang terluka itu. Demikian juga kepada kita semua. Hanya Tuhan Yesus yang dapat memberikan kesembuhan kepada kita.

☕ 🍞 Kesembuhan ini bukan hanya kesembuhan fizikal tetapi juga dari segi kerohanian kita. Oleh bilur-bilur-Nya kita disembuhkan daripada kerohanian yang mati. Oleh bilur-bilur-Nya kita disembuhkan daripada fizikal yang tidak sihat. Oleh bilur-bilur-Nya kita dipulihkan daripada kekeringan rohani. Oleh bilur-bilur-Nya kita diberikan nafas yang baru. Bilur-bilur-Nya bukan sahaja menyembuhkan penyakit fizikal kita tetapi juga Ia melakukan hal-hal yang luarbiasa dalam kehidupan kerohanian kita. Tuhan Yesus sanggup memulihkan keadaan kita, biarpun kita masih berdosa. Setiap orang yang berseru kepada-Nya akan diselamatkan dan disembuhkan. Tuhan Yesus akan mengubati segala luka-luka di hidup kita.

Doa minta kesembuhan sekaligus pengampunan dosa merupakan kesadaran akan ketidakberdayaan diri sekaligus kepercayaan pada belas kasih Allah. Allah memang peduli pada orang yang menderita.Saat seruan minta tolong dipanjatkan, Dia mendengar dan menyelamatkan. Apakah Anda sedang dibelenggu dosa tertentu, bagai penyakit yang melemahkan daya tahan kerohanian Anda? Datang kepada Tuhan dan mohon pengampunan-Nya. Karya salib Kristus akan memerdekakan Anda dari dosa. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: