Saturday, May 4, 2019

Revival : They shall fight against you

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : They shall fight against you


Jeremiah 1:19 (UKJV)  And they shall fight against you; but they shall not prevail against you; for I am with you, says the LORD, to deliver you.

Yeremia 1:19 (TB)  Mereka akan memerangi engkau, tetapi tidak akan mengalahkan engkau, sebab Aku menyertai engkau untuk melepaskan engkau, demikianlah firman TUHAN.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #124. Tahukah anda bahawa saat Injil dikabarkan, pasti juga akan ada penentangan? Yeremia diberitahu bahawa para raja, imam, dan bahkan bangsa Yehuda sendiri akan menentang dirinya dan berita yang harus disampaikannya. Tetapi Yeremia didorong untuk berbicara dengan tegas dan tetap tabah dalam keyakinannya, kerana Allah berjanji akan menyertai dia; Allah meyakinkan dia bahawa musush-musuhnya tidak akan dapat mengalahkan dia. Allah senantiasa berpihak kepada para hamba-Nya yang setia memberitakan kebenaran kepada orang-orang yang sudah meninggalkan firman-Nya dan menyesuaikan diri dengan dunia.

☕ 🍞 Roh Kudus diberikan kepada kita semua sebagai Penolong kita yang membantu kita memberitakan Injil. Roh Kudus memberikan kita keberanian untuk terus bersaksi. Petrus, dengan beraninya dia mulai kotbah sesudah Roh Kudus turun ke atasnya. Demikianlah kita harus berani menyatakan kebenaran Injil keselamatan ini kepada bangsa-bangsa. Biarpun Yeremia sedar bahawa dirinya ditolak, ada ancaman daripada musuh dan sebagainya, dia tetap menyatakan perintah-perintah Tuhan dengan berani. Walaupun Yeremia itu seorang pemuda yang peka, Allah memberi dia kekuatan rohani sehingga memungkinkan dia menjadi yang paling kuat, tegas, dan berani dari semua nabi. Allah dapat memakai kita dengan cara-cara yang jauh melampaui kecenderungan dan kemampuan alami kita. Yeremia seorang pemuda waktu dia dipanggil oleh Tuhan.

Paulus juga memberikan nasihat kepada Timothy   "jangan seorang pun menganggap engkau rendah karena engkau muda. Jadilah teladan bagi orang-orang percaya, dalam perkataanmu, dalam tingkah lakumu, dalam kasihmu, dalam kesetiaanmu dan dalam kesucianmu". Pasti akan ada orang yang tidak berpuas hati dengan anda saat anda melakukan kehendak-NYA memberitakan Injil keselamatan ini, namun kita tidak perlu bertikam lidah dengan mereka tetapi jagalah kesaksian hidup kita dan jadilah teladan yang baik selebihnya itu Tuhan Yesus akan uruskan kerana Dia yang memanggil anda adalah setia dan menyertai anda sampai ke akhir zaman. Apakah respon anda hari ini...?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: