Sunday, May 5, 2019

Revival : Your first love

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Your first love


Jeremiah 2:2 (UKJV)  Go and cry in the ears of Jerusalem, saying, Thus says the LORD; I remember you, the kindness of your youth, the love of yours espousals, when you went after me in the wilderness, in a land that was not sown.

Yeremia 2:2 (TB)  "Pergilah memberitahukan kepada penduduk Yerusalem dengan mengatakan: Beginilah firman TUHAN: Aku teringat kepada kasihmu pada masa mudamu, kepada cintamu pada waktu engkau menjadi pengantin, bagaimana engkau mengikuti Aku di padang gurun, di negeri yang tiada tetaburannya.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #125. Tahukah anda bahawa Tuhan masih ingat sewaktu kali pertama anda jatuh cinta kepada-Nya? Pada zaman Yeremia, bangsa Israel pada mulanya mengandalkan Allah dengan kasih sungguh-sungguh. Demikian eratnya hubungan mereka sehingga bangsa itu dipandang sebagai isteri Tuhan. Tetapi sekarang seluruh Israel telah meninggalkan Allah dan mengikuti dewa-dewa lain. Di sini "masa muda" Israel disebut seperti bulan madu. Israel telah meninggalkan Mesir dan mengikuti "Suaminya" ke negeri asing. Tuhan berbicara kepada Yeremia mengenai kasih yang semula itu. Dia mengingatkan kembali kepada Yeremia bagaimana Israel 🇮🇱 mengasihi Tuhan pada mulanya sehingga mereka berlaku curang kepada Tuhan. Tuhan mendambakan perhubungan yang seperti itu daripada kita semua iaitu suasana kali pertama kita jatuh cinta dengan Tuhan.

☕ 🍞 Kasih-Nya tetap nyata sekalipun Israel berbuat sebaliknya. Setelah penghukuman dahsyat ditimpakan, Allah kembali menyelamatkan mereka. Tujuan Allah menghukum Israel adalah supaya mereka bertobat, meninggalkan dosa mereka, dan berbalik setia mengikut Dia. Jika Israel mau bertobat, maka kedudukan mereka akan dikembalikan dari pembuangan dan dipulihkan seperti keadaan semula. Kasih yang melampaui kuasa dosa inilah yang dinyatakan Allah melalui kematian Yesus Kristus. Bukan hanya melebihi kuasa dosa saja, kasih Allah bahkan melampaui kekuatan maut yang menguasai kita. Kasih Allah membawa kita menuju kemuliaan sorgawi. Satu satunya kasih cinta yang dapat memuaskan kita adalah cinta kasih Tuhan. The only love that would leave us astounded and amazed is His love. Tuhan sedang menggerakkan kembali, membangkitkan kembali, menyalakan kembali kasih cinta-Nya, kuasa-Nya, api-Nya, dan Roh-Nya di dalam kita.

Kasih yang tulus bagi Kristus menghasilkan pengabdian yang ikhlas kepada-Nya, kehidupan yang bersih dan kasih akan kebenaran. God is rekindling the First Love in us once again. Adakah anda telah pergi jauh daripada Tuhan Yesus? Bagaimana keadaan perhubungan cinta anda dengan Tuhan Yesus? Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: