Sunday, May 26, 2019

Revival : Shall not depart from Me

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Shall not depart from Me

Jeremiah 32:40 (UKJV)  And I will make an everlasting covenant with them, that I will not turn away from them, to do them good; but I will put My fear in their hearts, that they shall not depart from Me.

Yeremia 32:40 (TB)  Aku akan mengikat perjanjian kekal dengan mereka, bahwa Aku tidak akan membelakangi mereka, melainkan akan berbuat baik kepada mereka; Aku akan menaruh takut kepada-Ku ke dalam hati mereka, supaya mereka jangan menjauh dari pada-Ku.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #146. Tahukah anda bahawa Tuhan tidak mau anda pergi jauh daripada Dia? Satu perjanjian yang telah diikat oleh Tuhan dan telah disempurnakan oleh Yesus Kristus bagi kita semua. Di dalam perjanjian ini, Tuhan telah berjanji bahawa Dia akan melakukan yang baik kepada kita asal saja kita tidak pergi jauh daripada Tuhan dan juga harus takut  kepada-Nya atau dalam erti kata lain, menghormati Dia. Salah satu proses pembaharuan hati kita adalah takut kepada-Nya atau menghormati Dia.

☕ 🍞 Allah berjanji untuk mendekati semua orang yang berbalik dari dosa, menguduskan hati, dan berseru kepada-Nya dalam pertobatan yang sungguh. Mendekatnya Allah akan mendatangkan kehadiran, kasih karunia, berkat, dan kasih-Nya. Persekutuan yang erat dengan Allah memastikan sikap bersahabat dari-Nya (dan Ia akan mendekat kepadamu) dan mengasingkan orang tersebut dari dunia. Biar ia menjadi kerinduan kita untuk selalu berada dekat dengan Tuhan. Biar kita selalu belajar untuk duduk di kaki-Nya supaya kita mendengarkan setiap kata-Nya. Roh yang jauh dan terasing dari hidup bersekutu dan bergaul dengan Allah harus didekatkan untuk mengenal Dia. “Mendekatlah kepada Allah, dalam ibadah dan ketetapan-ketetapan-Nya, dan dalam setiap kewajiban yang dituntut-Nya darimu.”

Jangan pernah tinggalkan Dia. Tuhan mahu supaya kita tidak pergi jauh daripada-Nya. Supaya kita tidak tersesat. Supaya kita tidak terperangkap dan diperangkap oleh iblis. Sekiranya anda di luar radar Tuhan... Anda di dalam keadaan bahaya. You are vulnerable to the enemies attack. Di manakah anda sekarang? Dekat dengan Tuhan atau sudah tenggelam di dalam dunia? Apakah respon anda hari...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: