Sunday, May 12, 2019

Revival : The Word of God

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : The Word of God


Jeremiah 14:1 (UKJV)  The word of the LORD that came to Jeremiah concerning the dearth.

Yeremia 14:1 (TB)  Firman TUHAN yang datang kepada Yeremia mengenai musim kering.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #132. Tahukah anda bahawa firman Tuhan adalah penentu hidup kita? Di dalam setiap situasi yang dilewati kaum Yehuda, Firman Tuhan berbicara kepada mereka lewat Yeremia. Firman Tuhan memberi amaran, peringatan, teguran, harapan, damai sejahtera. Ia juga membangkitkan jiwa-jiwa yang hancur. Firman Tuhan menegur kaum Yehuda melalui perantaraan Yeremia. Demikian juga kepada kita, adalah sangat pentingnya bagi kita firman Tuhan ini.

☕ 🍞 Firman Tuhan ada pelita bagi kaki kita yang menerangi jalan-jalan yang kita lewati. Saat kita berjalan di dalam kegelapan, Ia menjadi suluh yang menerangi dan memberikan cahaya supaya kita tidak terlanjur di dalam dosa. Firman Tuhan adalah Pemimpin hidup kita yang memimpin kita untuk terus hidup di dalam rencana-Nya. Bagi saya secara pribadi, sekiranya saya tidak membaca firman Tuhan satu hari, saya rasa sepertinya ada sesuatu yang hilang dan tidak mengena. Bukannya ia adalah hal religius, tetapi saya sudah praktikkan untuk membaca sekurang-kurangnya 1 bab firman Tuhan satu sejak dari masa remaja saya. Saya berpegang kepada prinsip yang Tuhan berikan kepada Yosua. Keberhasilan kerohanian kita terletak pada sejauh mana kita merenungkan Firman-Nya.

Firman Tuhan mengandungi prinsip-prinsip rohani yang akan membantu kita menjauhi banyak kesusahan, perangkap, dan tragedi yang disebabkan oleh keputusan dan pilihan yang salah; oleh kerana itu, kita harus menghargai hikmatnya dan berpegang teguh pada ketetapan-ketetapannya dalam segala situasi kehidupan. The evidence of Revival in our lives is the fruits that we produce from that revival. Revival is when we Listen, Obey, Apply and Do the word of God. Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: