Saturday, May 18, 2019

Revival : I will restore you

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : I will restore you


Jeremiah 29:14  I will be found by you, says the LORD, and I will bring you back from your captivity; I will gather you from all the nations and from all the places where I have driven you, says the LORD, and I will bring you to the place from which I cause you to be carried away captive.

Yeremia 29:14 (TB)  Aku akan memberi kamu menemukan Aku, demikianlah firman TUHAN, dan Aku akan memulihkan keadaanmu dan akan mengumpulkan kamu dari antara segala bangsa dan dari segala tempat ke mana kamu telah Kucerai-beraikan, demikianlah firman TUHAN, dan Aku akan mengembalikan kamu ke tempat yang dari mana Aku telah membuang kamu.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #138. Tahukah anda bahawa Tuhan mau memulihkan anda? We are in the season of restoration now. God restores,  God ReKINDLEs and God revive's. Setiap kita mempunyai kerinduan untuk melihat satu kebangkitan rohani yang dahsyat dan luarbiasa terjadi di dalam generasi ini. Kita mau melihat pemulihan terjadi, pertobatan bangsa-bangsa terjadi, pembaharuan akal budi terjadi, kebangkitan rohani terjadi. Kini, Tuhan Yesus menggerakkan hati kita untuk kembali kepada Tuhan supaya hubungan kita dengan Tuhan dipulihkan. Tuhan sedang mempersiapkan kita untuk kebangkitan rohani yang dahsyat dan luarbiasa.

☕ 🍞 Pemulihan ini terjadi saat ada keterbukaan di hadapan Tuhan. Terkadang kita menjadi banduan dan dipenjarakan oleh kerana dosa-dosa kita yang lalu. Itu membuatkan kita tertekan dan terus berasa salah dan tidak layak untuk menghadap Tuhan. Memang benar, tetapi TUHAN oleh kerana kasih-Nya yang begitu besar, Dia telah menebus segala dosa kita dan setiap pintu penjara telah dibuka, belenggu telah dilepaskan dan anda dibebaskan saat anda membuka hati anda kepada Tuhan Yesus. Dia mahu memulihkan keadaan anda, kerohanian anda. Tuhan memberikan kesempatan kepada kita sekarang supaya apabila kita mencari wajah-Nya, Dia berkenan ditemukan. Apabila kita mencari Dia dengan segenap hati kita, maka Tuhan berkenan untuk memulihkan keadaan hidup kita dan kerohanian kita.

Saudara dan saudari sekalian, pergunakanlah kesempatan yang sudah diberikan kepada setiap kita dengan sebaik-baiknya. God restore everything that you have lost. He is bringing you back to the land of milk and honey. Sama ada mau atau tidak mau, dari kita saja ini. Sekiranya anda telah pergi jauh daripada Tuhan Yesus, inilah masanya untuk Anda kembali kepada-Nya. Bagaimana dengan anda? Adakah perhubungan anda dengan Tuhan masih segar atau sudah jadi basi? Apakah respon anda hari...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: