Friday, May 24, 2019

Revival : Nothing is impossible

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Nothing is impossible


Jeremiah 32:17 (UKJV)  Ah Lord GOD! behold, you have made the heaven and the earth by your great power and stretched out arm, and there is nothing too hard for you:

Yeremia 32:17 (TB)  Ah, Tuhan ALLAH! Sesungguhnya, Engkaulah yang telah menjadikan langit dan bumi dengan kekuatan-Mu yang besar dan dengan lengan-Mu yang terentang. Tiada suatu apa pun yang mustahil untuk-Mu!


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #144. Tahukah anda bahawa tidak ada satu pun yang mustahil bagi TUHAN? Tiada yang mustahil bagi Allah. Allah sanggup memulihkan siapapun yang bertobat. Inilah kasih setia Allah kepada umat-Nya yang tak pernah memudar. Sepantasnyalah kita yang sudah mengalami kasih setia-Nya itu hidup dalam kesetiaan dan ketaatan mutlak pada-Nya. Is there anything too hard for God that you think He can't do a miracle for you?

☕ 🍞 Yesus berkata, "Bagi manusia hal ini tidak mungkin, tetapi bagi Allah segala sesuatu mungkin." Inilah sebuah kebenaran umum yang agung, yaitu bahawa Allah mampu melakukan apa saja mengatasi segala kuasa makluk ciptaan, dan tidak ada sesuatu apa pun yang mustahil untuk Allah. Ketika manusia tidak mampu berbuat apa-apa lagi, bukan demikian halnya dengan Allah, kuasa-Nya tidak terbatas dan tidak tertahankan. Nothing is impossible for God because He is able to create wonders out of your life. Apa yang anda rasa dan fikirkan bahawa keterbatasan anda tidak dapat melakukan sesuatu hal, bersama Tuhan kita dapat lakukannya kerana bagi Tuhan tak ada yang mustahil. Tidak ada yang mustahil bagi Allah. Maka orang-orang yang dipilih-Nya dan dipakai-Nya juga harus berani mengatakan, “Ya Tuhan ku percaya, jadilah padaku sekehendak-Mu!” Is your life too difficult for God to handle? All you need to do is SURRENDER YOUR ALL to God.

Saudara dan saudari sekalian, Tuhan kita adalah Pencipta cakrawala, seluruh alam semesta dan Pemberi kehidupan. Adakah sesuatu yang sangat susah bagi TUHAN? Jikalau hari ini anda merasakan sepertinya agak sulit untuk anda keluar daripada sesuatu masalah, tragedi, maupun sepertinya doa anda tidak dijawab, mujizat belum terjadi, adakah hal itu terlalu susah dan mustahil bagi TUHAN? Bukannya ia tidak akan pernah terjadi cuma ia belum terjadi. Percayalah kepada Tuhan Yesus dengan segenap hati kita. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: