Wednesday, May 22, 2019

Revival : I will build you

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : I will build you

Jeremiah 31:4 (UKJV)  Again I will build you, and you shall be built, O virgin of Israel: you shall again be adorned with your timbrels, and shall go forth in the dances of them that make merry.

Yeremia 31:4 (TB)  Aku akan membangun engkau kembali, sehingga engkau dibangun, hai anak dara Israel! Engkau akan menghiasi dirimu kembali dengan rebana dan akan tampil dalam tari-tarian orang yang bersukaria.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #142. Tahukah anda bahawa Tuhan mau membangunkan anda kembali? Kebangunan rohani terjadi saat kita datang kepada Tuhan Yesus di dalam pertobatan dan membuka hati kita untuk dipulihkan kembali. Tuhan Yesus akan membangunkan kita kembali sehingga kita siap dibangunkan. Dia tidak melakukan kerja telur 🥚 setengah masak. Dia yang memanggil anda adalah setia dan akan melakukannya. Tuhan Yesus membangunkan kita kembali sehingga kehidupan kita menjadi kesaksian yang luarbiasa kepada orang lain.

☕ 🍞 Tuhan Yesus mengatakan bahawa "Matius 16:18 (TB)  Dan Aku pun berkata kepadamu: Engkau adalah Petrus dan di atas batu karang ini Aku akan mendirikan jemaat-Ku dan alam maut tidak akan menguasainya." The kingdom of God is forcefully expanding. Jesus is building His church and no devil can stop this. Pekerjaan yang telah dimulai oleh Tuhan Yesus di dalam hidup anda, tidak ada seorang pun yang dapat menghalanginya. Anda dibangunkan kembali untuk mengimpak kehidupan yang lain. Kamu adalah bangunan Tuhan, dan membangun adalah suatu pekerjaan yang terus-menerus berlangsung. Jemaat-Nya dibangun di atas batu karang, sebuah dasar yang kukuh, teguh, kuat, dan tahan lama, tidak akan lekang oleh waktu, juga tidak akan runtuh karena beratnya bangunan. Revival is when God Himself begin to build you up.

Tubuhmu adalah bait Roh Kudus yang diam di dalam kamu, Roh Kudus yang kamu peroleh dari Allah, — dan bahawa kamu bukan milik kamu sendiri, anda milik Kristus Yesus. Izinkanlah Roh Kudus bekerja di dalam hidup anda. Izinkanlah Dia "membina" anda di atas dasar yang teguh, iaitu Firman-Nya. The gates of Hades shall not prevail against the "building" of God. Anda adalah bangunan Tuhan, izinkanlah Dia bertakhta selama-lamanya di dalam hidup kita. Revival is to allow God to rule sovereingly in your life forever. Adakah sedang dibangunkan kembali? Adakah anda mengizinkan Roh Kudus bekerja di dalam hidup anda? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: