Saturday, May 25, 2019

Revival : New Heart

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : New heart


Jeremiah 32:39 (UKJV)  And I will give them one heart, and one way, that they may fear me for ever, for the good of them, and of their children after them:

Yeremia 32:39 (TB)  Aku akan memberi mereka satu hati dan satu tingkah langkah, sehingga mereka takut kepada-Ku sepanjang masa untuk kebaikan mereka dan anak-anak mereka yang datang kemudian.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #145. Tahukah anda bahawa Tuhan mau memberikan hati yang baru kepada kita? Tuhan berjanji untuk memulihkan Israel bukan sekadar secara jasmaniah, tetapi juga rohaniah; pemulihan ini akan mencakup pemberian hati yang baru kepada mereka yang selembut daging supaya mereka akan menaati Firman Allah. Juga, Allah akan menaruh Roh Kudus-Nya di dalam diri mereka. A renewed heart is a revived heart... "A new Heart I will give you..." Saya teringat satu lagu penyembahan dalam bahasa Inggeris "Purify my heart... Let me be as gold, pure gold and precious silver....Cleanse me from within and make me holy....Cleanse me from my sin, deep within...Refiner's fire, my heart's one desire...Is to be holy...Set apart for You, Lord...Ready to do Your will.." Lagu ini telah menjadi doa saya ketika Tuhan menjamah saya pertama kali. Revival begins with a broken and contrite spirit... not with having a good time...

☕ 🍞 Pemulihan kerohanian kita dimulai daripada hati kita. Hati yang baru diberikan adalah hati yang taat dan setia. Hati yang diperbaharui. Perjalanan yang seterusnya di dalam Revival yang terjadi di dalam hidup anda adalah perUBAHan hati kita. Janganlah terikat lagi dengan dosa ataupun terus melakukan dosa. Izinkanlah Roh Kudus untuk memperbaharui kita senantiasa, membersihkan kita, dan menjauhkan diri kita dari perangkap dosa. Satu hati dan satu jalan. Jalan ini berbicara tentang cara kehidupan kita yang diarahkan kepada Yesus Kristus. Yesus lah Jalan, Kebenaran dan Kehidupan. Hati yang baru diberikan supaya kita akan mengenal Tuhan Yesus. Dipulihkan kembali untuk menjadi saksi. Perjalanan yang seterusnya di dalam Revival yang terjadi di dalam hidup anda adalah perUBAHan hati kita. Janganlah terikat lagi dengan dosa ataupun terus melakukan dosa. Izinkanlah Roh Kudus untuk memperbaharui kita senantiasa, membersihkan kita, dan menjauhkan diri kita dari perangkap dosa.

Revival terjadi apabila pemikiran saya, hati saya, segala rencana saya, keinginan saya, tindakan saya, perhubungan saya, kerinduan saya dan segala sesuatu tentang hidup saya diubah oleh Tuhan Yesus. Satu tujuan hidup yang baru kita temukan di dalam Yesus Kristus. Bagaimana dengan anda...? Sudahkah anda memberikan hidup anda sepenuhnya kepada Tuhan Yesus? Izinkan Roh-Nya bekerja di dalam hidup kita. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: