Wednesday, August 28, 2019

Revival : Jesus receives those who truly trust Him

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Jesus receives those who truly trust Him

Matthew 9:18-19 (UKJV)
18 While he spoke these things unto them, behold, there came a certain ruler, and worshipped him, saying, My daughter is even now dead: but come and lay your hand upon her, and she shall live.
19 And Jesus arose, and followed him, and so did his disciples.

Matius 9:18-19 (TB)
18 Sementara Yesus berbicara demikian kepada mereka, datanglah seorang kepala rumah ibadat, lalu menyembah Dia dan berkata: "Anakku perempuan baru saja meninggal, tetapi datanglah dan letakkanlah tangan-Mu atasnya, maka ia akan hidup."
19 Lalu Yesus pun bangunlah dan mengikuti orang itu bersama-sama dengan murid-murid-Nya.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #240. Tahukah anda bahawa Tuhan Yesus tidak menolak sesiapa pun yang percaya kepada-Nya? Tuhan Yesus menerima sesiapa pun yang sungguh-sungguh percaya kepada-Nya dan pasti menolong mereka tanpa melihat siapa mereka, bangsa dan kaum serta bahasa. Apabila anda datang kepada Tuhan Yesus meminta pertolongan, tidak Dia menolak anda kerana Dia melihat hati anda yang tulus dan benar. Seperti juga dengan kepala rumah ibadat ini. Namanya Yairus. Mengapa para pemimpin agama Yahudi menolak Yesus, malah mereka menuduh kuasa Yesus berasal dari penghulu setan? Kerana mereka tidak beriman! Mereka tidak dapat melihat dan mengerti bahwa Yesus membawa pembaruan bagi hidup, baik rohani dan jasmani.

☕ 🍞 Kerendahan hatinya yang tampak dalam permohonannya kepada Kristus. Ia datang sendiri dengan keperluannya kepada Kristus dan tidak mengutus hambanya untuk melakukannya. Imannya yang tampak dalam permohonan ini, "Anakku perempuan baru saja meninggal," dan walaupun bagi tabib-tabib lain ini sudah terlalu terlambat, namun bagi Kristus ini masih belum terlambat. Ia adalah Tabib bahkan untuk orang yang sudah mati, kerana Ia adalah kebangkitan dan hidup. Sekalipun imannya tidak sebesar iman perwira romawi, iman tersebut juga luar biasa. Kepala rumah ibadat itu percaya bahawa tangan Yesus berkuasa menghidupkan anak perempuannya yang baru meninggal. Tindakan iman Yairus telah membawanya kepada Tuhan Yesus untuk melihat mukjizat yang tersedia bagi anak perempuannya.

Jikalau Yairus, kepala rumah ibadat sanggup meninggalkan segala norma tradisinya dan datang kepada Tuhan Yesus, maka apakah yang sedang menghalangi kita untuk mendekati Tuhan Yesus dan meminta pertolongan-Nya? Ego? Status? Dosa? Apakah yang sedang menjadi hambatan? Yairus seorang kepala rumah ibadat sanggup merendahkan diri datang sujud menyembah Tuhan Yesus. Dia melupakan siapa dirinya sendiri dan merendahkan diri di hadapan Tuhan Yesus kerana dia tahu bahawa hanya Yesus yang mampu menghidupkan kembali anak perempuannya. Bagaimana timbul iman di dalam hati Yairus? Mungkin kerana dia sendiri telah melihat Tuhan Yesus melakukan mukjizat di sana sini  pada masa itu. Bagaimana dengan anda..? Apakah respon anda hari ini..?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: