Thursday, August 8, 2019

Revival : Sun of Righteousness

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Sun of Righteousness

Malachi 4:2  But to you who fear My name The Sun of Righteousness shall arise With healing in His wings; And you shall go out And grow fat like stall-fed calves.

Maleakhi 4:2 (TB)  Tetapi kamu yang takut akan nama-Ku, bagimu akan terbit surya kebenaran dengan kesembuhan pada sayapnya. Kamu akan keluar dan berjingkrak-jingkrak seperti anak lembu lepas kandang.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #220. Tahukah anda bahawa orang-orang yang takut kepada Tuhan, bagi mereka akan terbit surya kebenaran dengan kesembuhan pada saya pnya? Hari Tuhan juga berarti keselamatan dan pembebasan untuk semua yang mengasihi dan hidup bagi Dia. Di dalam kerajaan-Nya kemuliaan dan kebenaran Allah akan bersinar bagaikan matahari, serta membawa kepada umat-Nya yang setia kebaikan, berkat, keselamatan, dan kesembuhan yang tertinggi. Segala sesuatu akan dibetulkan, dan umat Allah akan berlompat-lompat kerana sukacita bagaikan anak lembu yang lepas kandang.

☕ 🍞 Ada 3 hal yang saya dapati daripada firman Tuhan ini. Marilah kita kaji bersama.

🔴 Surya kebenaran.
Surya adalah simbol kebenaran. Pada Hari Tuhan, malam kejahatan akan membuka kesempatan bagi pelaksanaan beberapa hal di mana kebenaran, seperti surya menyorotkan sinarnya untuk mendesak keluar setiap cengkeraman kegelapan, akan memberikan upah kepada orang saleh, sementara orang jahat tidak lagi tumbuh subur.

🔴 Dengan kesembuhan pada sayapnya.
Dengan bentuk seperti sayap, sinar surya yang terbit menunjukkan gambaran dasarnya. Ketika sinar yang menembus itu menghalau kegelapan, dosa dan sakit penyakit yang menyertainya akan lenyap.

🔴 Berjingkrak-jingkrak seperti anak lembu.
Sebagai anak lembu yang lepas bersuka ria dalam kebebasan yang baru ditemukan, demikianlah orang yang benar, yang tidak lagi menjadi tawanan yang tertindas dalam sebuah dunia permusuhan, akan merasakan keberuntungan serta mengalami juga kegirangan mereka.

Bagi setiap orang yang percaya kepada-Nya, apabila surya kebenaran bersinar di atas mereka bermaksud satu harapan baru telah bersinar, satu pembebasan terjadi, kita diangkat keluar daripada kegelapan kepada terang-Nya yang ajaib. This Sun ☀ of Righteousness symbolises our Lord and Saviour. Kedatangan Yesus membawa pengharapan baru bagi setiap manusia di mana ada harapan dan masa depan yang cerah bagi setiap orang yang bertobat dan berbalik kepada-Nya. Christ is a rejoicing Light to those who serve him faithfully. By the Sun of Righteousness we understand Jesus Christ. Through him believers are justified and sanctified, and so are brought to see light. His influences render the sinner holy, joyful, and fruitful. Bagaimana dengan anda? Sudahkah anda melihat terang-Nya yang ajaib itu? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: