Wednesday, August 7, 2019

Revival : The Messenger

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : The Messenger

Malachi 3:1 (UKJV)  Behold, I will send My messenger, and he shall prepare the way before Me: and the LORD, whom all of you seek, shall suddenly come to His temple, even the messenger of the covenant, whom all of you delight in: behold, He shall come, says the LORD of hosts.

Maleakhi 3:1 (TB)  Lihat, Aku menyuruh utusan-Ku, supaya ia mempersiapkan jalan di hadapan-Ku! Dengan mendadak Tuhan yang kamu cari itu akan masuk ke bait-Nya! Malaikat Perjanjian yang kamu kehendaki itu, sesungguhnya, Ia datang, firman TUHAN semesta alam.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #219. Tahukah anda bahawa anda adalah Utusan TUHAN? Sebelum Ia datang, Ia akan mengutus seorang untuk membuka jalan. Nubuat ini digenapi ketika Yohanes Pembaptis tampil sebagai pendahulu Yesus Kristus. Yohanes mengecam kemerosotan moral dan formaliti keagamaan yang kosong, dengan demikian mempersiapkan jalan bagi penekanan yang diberikan oleh Kristus pada soal lahir baru dan penyembahan secara rohani. Dia juga menyerukan kedatangan Kristus.

☕ 🍞 Di tengah-tengah generasi yang makin merosot kerohaniannya, kita Duta kerajaan Allah, iaitu utusan Tuhan harus dengan berani memberitakan Injil keselamatan kepada bangsa-bangsa supaya mereka berbalik kepada Tuhan Yesus. Sepertimana Yohanes datang sebelum Yesus untuk mempersiapkan jalan bagi TUHAN, demikianlah kita juga harus meneruskan pekerjaan Tuhan Yesus iaitu menjangkau jiwa-jiwa bagi TUHAN. Pada masa Perjanjian Lama, seorang pembawa pesan akan mendahului kedatangan seorang raja. Utusan itu bertugas memastikan bahawa jalan yang akan dilalui raja cukup aman. Ia juga bertugas mempersiapkan rakyat menyambut raja. Dalam rangka menyambut kedatangan Kristus, Yohanes mempersiapkan orang untuk menyambut kedatangan-Nya dan kemudian mengikut Dia. Dalam konteks zaman Yohanes Pembaptis perintah itu diartikan sebagai perintah untuk bertobat. Jalan raya yang harus disediakan bagi kedatangan sang Raja surgawi bukan jalan biasa, tetapi kondisi hati manusia. Dengan bertobat, hal yang merintangi kelancaran kedatangan sang Raja surgawi dan membuat manifestasi kemuliaan-Nya tak lancar, disingkirkan. Kedatangan Yesus pertama dan pencurahan Roh adalah karya anugerah Allah menyiapkan manusia menjadi jalan raya yang rata bagi pewujudan pemerintahan-Nya.

Anda dan saya adalah Utusan TUHAN untuk generasi ini.  Pergilah dan beritakanlah Kerajaan Sorga sudah dekat.  Beritakanlah firman, siap sedialah baik atau tidak baik waktunya, nyatakanlah apa yang salah, tegorlah dan nasihatilah dengan segala kesabaran dan pengajaran. Adakah anda duta kerajaan Surga? Adakah anda sedang memperkenalkan Tuhan Yesus kepada semua orang? Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: