Sunday, August 4, 2019

Revival : Polluted offering

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Polluted offering

Malachi 1:6  Polluted Offerings" A son honors his father, And a servant his master. If then I am the Father, Where is My honor? And if I am a Master, Where is My reverence? Says the LORD of hosts To you priests who despise My name. Yet you say, 'In what way have we despised Your name?'

Maleakhi 1:6 (TB)  Seorang anak menghormati bapanya dan seorang hamba menghormati tuannya. Jika Aku ini bapa, di manakah hormat yang kepada-Ku itu? Jika Aku ini tuan, di manakah takut yang kepada-Ku itu? firman TUHAN semesta alam kepada kamu, hai para imam yang menghina nama-Ku. Tetapi kamu berkata: "Dengan cara bagaimanakah kami menghina nama-Mu?"

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #216. Tahukah anda bahawa terkadang kita mempersembahkan korban yang tercemar kepada Tuhan? Di dalam petikan firman Tuhan ini, Maleakhi mengecam para imam negeri itu kerana mereka menunjukkan sikap menghina kepada Allah dengan mempersembahkan haiwan-haiwan yang cacat atau sakit, bertentangan dengan hukum Allah. Selaku orang percaya di dalam Kristus kita harus memberikan yang terbaik dari milik kita kepada Allah. Seluruh hidup kita hendaknya merupakan persembahan yang hidup bagi Dia (Rom 12:1). Saat yang kita lalui di dalam doa dan penelaahan Alkitab seharusnya saat khusus setiap hari, bukan ketika kita sudah terlalu lelah untuk melakukan hal lainnya. "Meja Tuhan" adalah meja yang dipakai untuk menyembelih korban yang dipersembahkan.

☕ 🍞 Rasul Paulus mengatakan bahawa "Karena itu, saudara-saudara, demi kemurahan Allah aku menasihatkan kamu, supaya kamu mempersembahkan tubuhmu sebagai persembahan yang hidup, yang kudus dan yang berkenan kepada Allah: itu adalah ibadahmu yang sejati". Allah telah memberikan yang terbaik bagi manusia, masakan manusia hanya memberi yang sisa, najis dan tak terpakai? Ketahuilah bahawa Dia yang kita sembah adalah Raja yang besar, Penguasa mutlak alam semesta. Berikanlah yang terbaik bagi Allah, dengan persembahan yang hidup. Tuhan Yesus telah memberikan kita kesempatan yang baru untuk meneruskan perjalanan hidup kita di dalam Tuhan Yesus, jadi permuliakanlah Tuhan Yesus melalui hidup anda. Janganlah kita masih menyimpan sisa-sisa dosa di dalam hidup kita setelah Tuhan Yesus telah mengampuni kita.

Di manakah rasa hormat kita kepada Tuhan? Kita harus mempersembahkan tubuh kita sebagai persembahan yang hidup tidak tercatat, tidak tercemar, busuk, kotor dan sebagainya. Dapatkah kita melakukan dosa dan pada masa yang sama membawa persembahan kita kepada Tuhan? Begitu "murah" kah Tuhan? Seseorang yang sudah bertobat, kerjakanlah keselamatan itu jangan lagi berbalik kepada hidup yang lama. Jagalah hidup kita supaya kita tetap berjalan di dalam kebenaran firman-Nya dan hidup seturut kebenaran-Nya dan menghormati Tuhan Yesus dengan segenap hidup kita. Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini..?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: