Monday, August 12, 2019

Revival : Overcoming temptation through the Word of God

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Overcoming temptation through the Word of God

Matthew 4:4  But He answered and said, "It is written, ['Man shall not live by bread alone, but by every word that proceeds from the mouth of God. ']"

Matius 4:4 (TB)  Tetapi Yesus menjawab: "Ada tertulis: Manusia hidup bukan dari roti saja, tetapi dari setiap firman yang keluar dari mulut Allah."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #224. Tahukah anda bahawa manusia memerlukan Firman Tuhan untuk terus hidup? Roti di sini bermaksud makanan. Manusia bukan hanya hidup daripada makanan yang dimakan sahaja tetapi daripada perkataan yang keluar daripada mulut Tuhan. We received our living from the Word of God. The world word does not define you. The Word of God is the finality of your life. Yesus menekankan kebenaran ini ketika Ia mengajarkan bahawa kita harus mencari dulu Kerajaan Allah (yaitu : pemerintahan, kegiatan, dan kuasa Allah di dalam hidup kita); kemudian baru hal-hal penting lainnya akan dikaruniakan sesuai dengan kehendak dan jalan-Nya. Sangatlah penting firman-Nya untuk kehidupan rohani kita.

☕ 🍞 Manusia memerlukan roti, tetapi bukan hanya roti yang diperlukan oleh manusia. Pemuasan secara jasmani terhadap keinginan tidak pernah dapat memuaskan kerinduan terdalam dari rohani manusia. Sekiranya kita mau menang terhadap cobaan, maka firman Tuhan haruslah kukuh di dalam hidup kita. Kita harus ada dasar yang kuat dan kukuh iaitu Firman-Nya yang hidup. Bila kita tidak kenal firman Tuhan, kita bagaikan prajurit yang maju ke medan perang tanpa senjata. Kalau demikian, bagaimana kita dapat berjuang melawan musuh? Kita pasti kalah! Bahkan, jangankan melawan, kita mungkin malah "menikmati" setiap pencobaan yang dilancarkan Iblis kerana kita tidak tahu bahawa hal itu salah. Maka pahami firman Tuhan dan ketahui apa kehendak Tuhan bagi kita, anak-anak-Nya, hingga kita bisa bertahan dari serangan tipu muslihat Iblis yang selalu berupaya menjatuhkan kita.

Pelbagai pencobaan pasti  akan kita hadapi. Untuk menang terhadapnya kita harus memahami rencana Tuhan atas hidup kita, dan memiliki kemantapan akan tujuan hidup kita. Firman-Nya adalah pedang Roh diberikan kepada kita untuk dipakai untuk melewati kehidupan ini serta untuk membina iman kita di dalam Tuhan Yesus. Adakah anda berakar di dalam firman-Nya? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: