Sunday, August 25, 2019

Revival : This kind of Faith

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : This kind of Faith

Matthew 8:10 (UKJV)  When Jesus heard it, he marvelled, and said to them that followed, Verily I say unto you, I have not found so great faith, no, not in Israel.

Matius 8:10 (TB)  Setelah Yesus mendengar hal itu, heranlah Ia dan berkata kepada mereka yang mengikuti-Nya: "Aku berkata kepadamu, sesungguhnya iman sebesar ini tidak pernah Aku jumpai pada seorang pun di antara orang Israel.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #237. Tahukah anda bahawa iman yang anda miliki di dalam Tuhan Yesus seringkali membuatkan Tuhan Yesus "wowww"? Jika kita lihat di petikan firman Tuhan ini, iman perwira Romawi itu melampaui iman yang dilihat Yesus di kalangan orang Yahudi kerana memadukan keprihatinan penuh kasih sayang terhadap orang lain dengan kepercayaan yang besar pada Kristus. Kisah ini, bersama dengan penerapan terhadap orang Yahudi yang kurang percaya akan Kristus sendiri, mengingatkan kita bahawa kita mungkin tidak diikutsertakan dari apa yang sedang dilakukan Allah kerana menganut tradisi manusia atau kerana tidak percaya akan kuasa Kerajaan Allah.

☕ 🍞 Iman yang oleh Yesus dituntut sejak awal mula karyanya, dan terus menerus dituntut oleh-Nya itu ialah KEPERCAYAAN dan PENYERAHAN kepada Allah yang oleh kerananya maupun manusia tidak lagi percaya pada kekuatan dan pikirannya sendiri, tetapi menaklukkan diri kepada firman dan kekuatan yang merupakan milik Dia yang dipercayai. Sikap, tindakan, dan iman luar biasa Perwira Romawi mempunyai karakter manusiawi. Ia peduli pada pembantunya yang sakit. Ia berani melawan arus adat istiadat Yahudi, yang melarang bergaul dengan orang kafir. Yesus melihat tidak hanya sikap dan rasa kemanusiaan yang tinggi, namun sikap iman yang tinggi pula. Ia menempatkan diri Yesus ke tempat yang penuh wibawa, kuasa, dan kepastian. Keyakinannya pada kuasa dan wibawa perkataan Yesus menunjukkan imannya yang hidup yang tidak dimiliki orang Yahudi. Iman yang kuat tak dapat dipisah dari kuasa Allah seperti yang orang kenal Allah dalam firman-Nya.

Do you have a faith that could "wow" God? Tak tersembunyi kuasa Allah, kalau lain ditolong, pasti kita juga. Jangan putus asa. Memang penat mau tunggu, tetapi ianya berbaloi. Iman yang dimiliki oleh Perwira ini adalah iman yang teguh dan penuh kasih. Kerana dia mengasihi hambanya, dia sanggup datang kepada Yesus melampaui segala norma tradisi lalu meminta kesembuhan untuk hambanya. Demikian kukuh dan teguh imannya di dalam Tuhan Yesus. Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: