Thursday, August 1, 2019

Revival : Nations will seek the Lord

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Nations will seek the Lord

Zechariah 8:22  Yes, many peoples and strong nations Shall come to seek the LORD of hosts in Jerusalem, And to pray before the LORD.

Zakharia 8:22 (TB)  Jadi banyak bangsa dan suku-suku bangsa yang kuat akan datang mencari TUHAN semesta alam di Yerusalem dan melunakkan hati TUHAN.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #213. Tahukah anda bahawa bangsa-bangsa akan kembali mencari wajah-Nya? Sukacita yang tak ada bandingan akan tiba ketika orang bukan Yahudi bergabung dengan orang Yahudi untuk mencari Tuhan di Yerusalem, kerana Tuhan akan ada di situ  keadaan ini melukiskan penggenapan terakhir dari janji dalam perjanjian Abraham bahawa orang bukan Yahudi akan dibawa kepada Tuhan.

☕ 🍞 Bagaimana bangsa-bangsa akan datang kembali kepada Tuhan Yesus? Now, if we speak about salvation of nations, first it should begin with us. Yes, US! Jikalau anda membaca ayat yang sebelumnya di dalam bab 8 ini, ada satu hal yang dinyatakan oleh Tuhan iaitu :

🔴 Berkatalah benar seorang kepada yang lain
🔴 Laksanakanlah hukum yang benar, yang mendatangkan damai di pintu-pintu gerbangmu.
🔴 Janganlah merancang kejahatan dalam hatimu seorang terhadap yang lain
🔴 Janganlah mencintai sumpah palsu. 
🔴 Cintailah kebenaran dan damai!

Semua ini dinyatakan Tuhan kepada kita. Dua perintah yang terutama diberikan kepada kita "kasihilah Tuhan Allahmu dengan segenap hatimu dan segenap akal budimu dan kasihilah sesamamu manusia". Jikalau kita melakukan perintah yang pertama, maka yang kedua juga adalah sama pentingnya. Mengasihi sesama manusia tak kira bangsa, kaum, agama. Mengasihi mereka untuk memenangkan mereka dan menjangkau jiwa-jiwa.

Saudara dan saudari sekalian, kita dipanggil untuk menjadi terang dan garam dunia ini, jadi lakukanlah bagian kita dalam panggilan ini. Kesaksian hidup kita pasti akan mengimpak orang-orang di sekeliling kita. Sebagai seorang yang percaya kepada-Nya, pastikan bahawa cara hidup kita menjadi berkat bagi orang-orang yang tidak percaya. Nations will certainly come to know the Lord and Saviour, Jesus Christ through your life. Adakah anda menjadi saksi-Nya di mana pun anda berada? Apakah respon anda hari ini..?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: