Tuesday, August 6, 2019

Revival : The lips of a priest

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : The lips of a priest

Malachi 2:6-7
6 The law of truth was in his mouth, And injustice was not found on his lips. He walked with Me in peace and equity, And turned many away from iniquity.
7 For the lips of a priest should keep knowledge, And [people] should seek the law from his mouth; For he is the messenger of the LORD of hosts.

Maleakhi 2:6-7 (TB)
6 Pengajaran yang benar ada dalam mulutnya dan kecurangan tidak terdapat pada bibirnya. Dalam damai sejahtera dan kejujuran ia mengikuti Aku dan banyak orang dibuatnya berbalik dari pada kesalahan.
7 Sebab bibir seorang imam memelihara pengetahuan dan orang mencari pengajaran dari mulutnya, sebab dialah utusan TUHAN semesta alam.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #218. Tahukah anda bahawa Tuhan telah mengangkat kita menjadi para imam? Para imam harus dipilih dari suku Lewi. Di sini Allah memakai Lewi dan keturunannya yang setia sebagai teladan hidup seorang hamba Allah. Para hamba Tuhan dewasa ini harus mempunyai sifat-sifat sama yang tercantum dalam ayat-ayat ini. Mereka harus menunjukkan kasih dan hormat kepada Allah, hidup dengan jujur dan benar, memberitakan kebenaran, dan melalui teladan dan perkataan mereka memalingkan banyak orang dari dosa. Fungsi utama seorang imam adalah mengajar sesuai dengan hukum moral, yang didasarkan pada kebenaran.

☕ 🍞 Pelayanan para imam bagaikan sumber air yang membersihkan kotoran dan membawa kehidupan, tetapi kalau sumber itu kotor maka justru menimbulkan penyakit bahkan kematian. Para imam diangkat oleh Allah antara lain untuk menyatakan pengenalan akan Allah dan kehendak-Nya. Para imam adalah Utusan TUHAN. Tidak ada penghormatan yang lebih tinggi dapat diberikan bagi imam selain daripada kata-kata yang sama itu digunakan untuknya. Sebagai seorang imam, utusan Tuhan, haruslah kita menjaga cara hidup kita, doktrin yang diajarkan kepada jemaat, pergaulan kita. Jangan ada dosa tersembunyi di dalam hidup kita. Kita dipertanggungjawabkan atas umat Tuhan. Sekiranya kita mengajarkan sesuatu yang salah, ingatlah bahawa kita harus menjawab di akhirat nanti. Para imam ternyata ada yang pilih kasih pada orang kaya dan berpengaruh, membiarkan mereka melanjutkan cara hidup yang tidak adil dan penuh dosa serta gagal memperhadapkan mereka pada peringatan firman Allah. Para gembala sidang harus memberitakan seluruh maksud Allah, memberitakan tuntutan-tuntutan kebenaran-Nya kepada semua orang. Memberitakan berkat-berkat Tuhan semesta alam sambil mengabaikan tuntutan-tuntutan kebenaran-Nya merupakan kekejian bagi Dia.

Tuhan Yesus telah menentukan kita menjadi imam di atas suku bangsa kita dan generasi kita, jadi lakukanlah panggilan itu dengan sungguh-sungguh dan jangan lalai dalam memperkatakan seluruh maksud firman-Nya kepada bangsa-bangsa. Kita dipanggil menjadi imamat yang rajani. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: