Monday, August 26, 2019

Revival : Let the dead bury the dead

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Let the dead bury the dead

Matthew 8:22 (UKJV)  But Jesus said unto him, Follow me; and let the dead bury their dead.

Matius 8:22 (TB)  Tetapi Yesus berkata kepadanya: "Ikutlah Aku dan biarlah orang-orang mati menguburkan orang-orang mati mereka."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #238. Tahukah anda bahawa kita harus mengikuti Tuhan Yesus? Mengikut Yesus haruslah dimotivasi dengan keinginan ambil bagian dalam rencana Yesus menegakkan kerajaan Allah di muka bumi ini. Itu berarti memberitakan Injil, dan menyaksikan Kristus lewat hidup kemuridan! Orang-orang yang telah mati oleh kerana pelanggaran dosa mereka, rohaninya sudah mati. Apabila kita mengikuti Yesus, ia memerlukan satu komitmen yang utuh dan tidak berbelah bagi. Perkataan Kristus ini artinya, "Biarlah orang yang mati secara rohani menguburkan orang yang mati secara jasmani". Murid yang disebut dalam firman Tuhan ini rupanya ingin tinggal dengan ayahnya yang sudah tua sampai ayahnya meninggal dunia.

☕ 🍞 Yang mati mengebumikan yang mati. Yang buta memimpin yang buta. Tinggalkan cara hidup yang lama serta semua pelanggaran dan dosa dan ikutlah Yesus. Janganlah dosa-dosa dahulu menjadi satu hambatan di dalam anda mengikuti Tuhan Yesus. Yesus berkata kepada kita, "Ikutlah Aku." Pasti ada kuasa yang dapat kita rasakan dalam perkataan ini, seperti juga yang dirasakan orang lain, kerana pada akhirnya kita memang mengikut Kristus dan terus melekat kepada-Nya, seperti Rut dan Naomi, sementara si ahli Taurat, dalam ayat-ayat sebelumnya, seperti Orpah, langsung meninggalkan-Nya. Dengan mengatakan, "Aku akan mengikut Engkau," Kristus menanggapi, "Ikutlah Aku." Biarkan hal-hal dunia di belakang dan ikutilah Yesus. Apabila kita sudah membuat keputusan untuk mengikuti Yesus, no turning back daripada keputusan itu. Tidak ada panggilan yang lebih indah dan istimewa daripada panggilan untuk mengikuti Yesus. I consider it a privilege to serve my King ♔. Kebangkitan rohani yang terjadi di dalam hidup kita harus menggerakkan kita untuk terus mengikuti sampai ke garis akhir, sampai maranatha, no turning back.

Bangunlah, hai kamu yang tidur, dan bangkitlah daripada kematian! Kristus akan menyinari kamu. Bangunlah dan bergeraklah melakukan panggilan Tuhan. Jadi kita yang masih hidup baik rohani dan jasmani, marilah kita mengikuti Yesus dengan segenap hati kita. Ayuh kita mengizinkan Roh Kudus menyelidiki hati kita apakah ada kebenaran di dalam hati kita dalam mengikuti Yesus. Bagaimana dengan anda..? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: