Saturday, August 24, 2019

Revival : Lord Lord

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Lord Lord

Matthew 7:21 (UKJV)  Not every one that says unto me, Lord, Lord, shall enter into the kingdom of heaven; but he that does the will of my Father which is in heaven.

Matius 7:21 (TB)  Bukan setiap orang yang berseru kepada-Ku: Tuhan, Tuhan! akan masuk ke dalam Kerajaan Sorga, melainkan dia yang melakukan kehendak Bapa-Ku yang di sorga.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #236. Tahukah anda bahawa kita harus melakukan kehendak-NYA? Yesus dengan tegas mengajarkan bahawa melaksanakan kehendak Bapa-Nya yang di sorga merupakan suatu kemestian bagi setiap orang yang percaya. Sekalipun demikian, ini tidak berarti bahawa kita dapat memperoleh keselamatan dengan usaha kita sendiri. Ketaatan pada kehendak Allah memang merupakan syarat yang tetap berlaku untuk keselamatan, namun Kristus juga menyatakan bahawa ketaatan itu merupakan kasih karunia yang berkaitan dengan keselamatan dalam Kerajaan Allah. Dengan demikian kita harus senantiasa berdoa untuknya, menerimanya, dan mengamalkannya dengan iman dan usaha yang sungguh-sungguh.

☕ 🍞 Tuhan Yesus menunjukkan bahawa dengan mengaku-ngaku diri beragama saja, sehebat apa pun juga itu, tidak akan membawa kita ke sorga, kecuali disertai dengan perilaku yang sesuai. Kita  mengakui Kristus sebagai Guru dengan kata-kata semata, berseru kepada-Nya, mengakui Dia demikian dalam doa kepada Allah, ketika bercakap-cakap dengan sesama. Kita memanggil-Nya Tuhan, Tuhan. Kita berkata, itu tepat, sebab memang Dialah Guru dan Tuhan. Namun, cuba bayangkan, apakah ini saja sudah cukup untuk membawa kita ke sorga? Inilah kehendak-Nya, yaitu agar kita percaya kepada Kristus, agar kita bertobat dari dosa, agar kita menjalani hidup kudus, agar kita saling mengasihi. Inilah kehendak Allah iaitu pengudusan kita. Jika kita tidak mengikuti kehendak Allah, kita menghina Kristus dengan memanggil-Nya Tuhan.

Menjadi orang yang percaya dan pergi ke gereja beribadah itu bagus, tetapi ia tidak mencukupi. Kita harus melakukan kehendak-NYA. Kita ini adalah buatan Tuhan diciptakan di dalam Yesus Kristus untuk melakukan pekerjaan baik, yang dipersiapkan Allah sebelumnya. Hidup di dalam segala perintah Tuhan dan melakukannya. Jangan sekadar menyeru Tuhan Tuhan, tetapi lakukanlah apa yang sudah dipertanggungjawabkan kepada kita. Apakah respon anda hari ini..?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: