Monday, August 5, 2019

Revival : Will send a curse

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Will send a curse

Malachi 2:2  If you will not hear, And if you will not take [it] to heart, To give glory to My name, " Says the LORD of hosts, " I will send a curse upon you, And I will curse your blessings. Yes, I have cursed them already, Because you do not take [it] to heart.

Maleakhi 2:2 (TB)  Jika kamu tidak mendengarkan, dan jika kamu tidak memberi perhatian untuk menghormati nama-Ku, firman TUHAN semesta alam, maka Aku akan mengirimkan kutuk ke antaramu dan akan membuat berkat-berkatmu menjadi kutuk, dan Aku telah membuatnya menjadi kutuk, sebab kamu ini tidak memperhatikan.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #217. Tahukah anda bahawa sekiranya kita tidak patuh kepada perintah Tuhan, segala berkat dapat menjadi kutukan?  Firman Tuhan, "Jika kamu taat kepada TUHAN, Allah kamu, dan setia melakukan segala perintah-Nya yang aku berikan kepada kamu hari ini, maka Dia akan menjadikan kamu bangsa yang paling masyhur di dunia. Tetapi jika kamu tidak taat kepada TUHAN, Allah kamu dan tidak setia melakukan segala perintah dan hukum-Nya yang aku berikan kepada kamu hari ini, maka semua kutuk ini akan menimpa kamu".

☕ 🍞 Semua kutukan ini merupakan hukuman yang akan menimpa bangsa Israel diakibatkan oleh pelanggaran perjanjian bangsa Israel dengan Tuhan. Mungkin kita mengatakan bahawa kita tidak terikat dengan kutukan kerana kita hidup oleh kasih karunia Tuhan, ya memang benar. Namun, kita haruslah menjaga cara hidup kita supaya berkenan di mata Tuhan dan tidak melanggar perintah-perintah-Nya. Allah yang kita layani adalah Allah yang maha kasih dan maha adil. Di satu sisi, Ia tidak segan-segan menghajar umat-Nya apabila mereka mengingkari ketetapan Allah. Di sisi lain, Ia akan memberkati kehidupan umat-Nya jika mereka berlaku setia pada ikatan perjanjian dan hukum-Nya. Risiko ketidaktaatan adalah sangat besar. Sekira kita berlaku tidak setia dan taat kepada Tuhan, maka kita akan melewati masa-masa yang sukar dan susah di dalam hidup kita. Segala sesuatu yang kita usahakan, baik kehidupan, kerjaya, pelayanan dan lain-lain tidak akan berhasil malah sekiranya berhasil, ia tidak berkekalan.

Jangan pandang rendah dan remeh teguran Tuhan. Ketaatan kepada Allah mendatangkan berkat yaitu hidup yang berkenan kepada-Nya, hidup yang sesuai dengan kodrat kemanusiaan. Artinya, segala sesuatu akan berjalan sebagaimana hidup itu seharusnya. Berkat adalah anugerah Allah yang dinyatakan dengan melimpah. Bagaimana dengan anda...? Adakah kita mentaati segala perintah-perintah-Nya? Adakah kita setia kepada-Nya di dalam segenap jalan hidup kita? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: