Friday, August 9, 2019

Revival : To know the will of God

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : To know the will of God

Matthew 1:19 (UKJV)  Then Joseph her husband, being a just man, and not willing to make her a public example, was minded to put her away privately.

Matius 1:19 (TB)  Karena Yusuf suaminya, seorang yang tulus hati dan tidak mau mencemarkan nama isterinya di muka umum, ia bermaksud menceraikannya dengan diam-diam.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #221. Tahukah anda bahawa kita harus mengenali rencana Tuhan bagi hidup kita? Yusuf ingin menceraikan Maria kerana dia tidak mengetahui apakah rencana Tuhan bagi mereka. Terkadang kita begitu cepat membuat keputusan tanpa melihat kepada risiko yang akan kita hadapi yang akan menjejaskan kehidupan kita. Sebagai laki-laki yang tulus hati, Yusuf tidak mau melakukan perbuatan yang "mencemarkan" Maria. Yusuf merencanakan untuk memutuskan pertunangannya dengan Maria secara diam-diam. Rencana Yusuf ingin membatalkan pernikahannya dengan Maria menyiratkan satu hal yaitu ia belum mengetahui bahwa Allah memilih Maria menjadi ibu Yesus, Mesias bagi umat manusia.

☕ 🍞 Terkadang tanpa mengenal rencana Allah bagi hidup kita, begitu pantas kita membuat keputusan² yang akan mengimpak kehidupan kita kelak. Kadang-kadang kita berfikir "ini adalah pintu 🚪 yang Tuhan telah buka untuk kita" tetapi sebenarnya tidak.  Jangan sekali-kali menganggap dan melangkah masuk ke pintu yang salah 🚪 dan memusnahkan kehidupan anda.  Pintu yang  telah dibuka oleh Tuhan, tidak ada orang yang dapat menutupnya.  Tuhan tidak menjanjikan bahawa apabila anda melangkah masuk ke pintu itu segala-galanya akan berjalan lancar, tetapi Dia menjanjikan bahawa Dia AKAN MENYERTAI ANDA sampai AKHIR. Oleh itu, sangatlah penting bagi kita semua untuk mengenali dan memahami rencana Tuhan bagi kehidupan kita. Keberanian Yusuf menunjukkan kepercayaannya terhadap rencana keselamatan Allah bagi umat manusia melalui Yesus.

Seringkali kita tidak berani mengambil keputusan untuk tunduk kepada kehendak dan rencana Allah kerana kita lebih mementingkan keinginan diri sendiri. Kita cenderung tidak bersedia mengambil risiko kehilangan sesuatu yang kita sukai dengan mengalihkan fokus hidup kepada rancangan Tuhan. Rencana besar Allah untuk dunia ini tidak dikerjakan-Nya sendiri tetapi mengikutsertakan manusia. Janji-Nya kepada kita semua adalah "Sebab Aku ini mengetahui rancangan-rancangan apa yang ada pada-Ku mengenai kamu, demikianlah firman TUHAN, yaitu rancangan damai sejahtera dan bukan rancangan kecelakaan, untuk memberikan kepadamu hari depan yang penuh harapan". Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: