Sunday, August 11, 2019

Revival : Led by the Holy Spirit

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival :  Led by the Holy Spirit

Matthew 4:1 
Then Jesus was led up by the Spirit into the wilderness to be tempted by the devil.

Matius 4:1 (TB)  Maka Yesus dibawa oleh Roh ke padang gurun untuk dicobai Iblis.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang #223. Tahukah anda bahawa hidup kita dipimpin oleh Roh Kudus? Menjalani kehidupan yang dipimpin Roh Kudus tidak berarti bahawa kita tidak akan dicobai.  Tetapi yang penting adalah bagaimana kita mengatasi pencobaan-pencobaan itu sewaktu kita menjalani kehidupan yang dipimpin oleh Roh Kudus. Kehidupan yang dipimpin oleh Roh Kudus tidak menjanjikan suatu perjalanan yang penuh dengan susu dan madu, tetapi hidup melewati padang gurun.  Yesus dituntun ke padang gurun, tetapi situasi itu bukanlah lingkungan kekal. Your desert 🏜 is not permanent. The desert that you are going through is temporal and not forever. Setelah dicobai, Dia keluar dari padang gurun.  Setiap orang percaya yang dipimpin oleh Roh Kudus akan melewati masa padang gurun di mana Anda akan dicobai dan Allah melihat bagaimana Anda mengatasinya.

☕ 🍞 Setiap saat di padang gurun dan godaan adalah waktu untuk berdiri kuat, untuk bertumbuh di dalam iman, untuk diperkatakan, untuk dipenuhi kembali dan disegarkan.  Mengapa ini penting?  Ketika Anda dipimpin oleh Roh, Anda peka terhadap suara Roh Kudus.  Ketika Anda dipimpin oleh Roh, Anda selaras dengan gerakan Allah. Dunia ini diibaratkan sebagai padang gurun itu yang dipenuhi godaan dan cobaan. Apabila kita hidup dipimpin oleh Roh Kudus, kita hidup oleh kuat kuasa Roh Kudus untuk melewati segala situasi yang akan kita hadapi. Petikan firman Tuhan ini adalah satu petunjuk mengenai kepatuhan Kristus kepada Roh Kudus sepanjang pelayanan-Nya di dunia.  Roh menuntun Yesus untuk menghadapi ujian ini. Bukan kerana kuat gagah kita namun oleh kerana kuasa-Nya yang bekerja. Menjalani kehidupan yang dipimpin Roh tidak perlu sulit bagi orang Kristian yang benar-benar dilahirkan kembali di dalam Kristus.  Kita tidak mampu menjalani kehidupan Kristian dengan kekuatan kita sendiri - kita perlu dipimpin oleh Roh Kudus!

Jika kita hidup menurut tabiat manusia, kita akan mati; tetapi jika dengan kuasa Roh Allah kita mematikan semua perbuatan kita yang berdosa, maka kita akan hidup. Orang yang dipimpin oleh Roh Allah ialah anak-anak Allah. Roh yang dikurniakan oleh Allah kepada kita tidak memperhambakan kita, sehingga kita hidup dalam ketakutan. Sebaliknya Roh Allah menjadikan kita anak-anak Allah, dan dengan kuasa Roh Allah kita memanggil Allah "Bapa, ya Bapaku!" Roh Allah bersama dengan roh kita menyatakan bahawa kita anak-anak Allah. Kerana kita anak-anak Allah, kita akan menerima berkat-berkat yang disediakan oleh Allah untuk umat-Nya. Bersama dengan Kristus, kita juga akan menerima segala yang sudah disediakan oleh Allah untuk Dia, kerana jika kita menderita bersama-sama Kristus, kita juga akan mendapat kemuliaan-Nya. Kehidupan yang dipimpin oleh Roh Kudus adalah kehidupan yang berkemenangan. Bagaimana dengan kehidupan anda? Adakah anda dipimpin oleh Roh Kudus? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: