Friday, May 8, 2020

Revival : Accept one Another

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Accept one another

Romans 14:1  Accept other believers who are weak in faith, and don't argue with them about what they think is right or wrong.

Roma 14:1 (TB)  Terimalah orang yang lemah imannya tanpa mempercakapkan pendapatnya.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #129. Tahukah anda bahawa kita harus saling menerima antara satu sama lain? Terkadang oleh kerana kepercayaan kita dan iman kita yang sangat teguh di dalam Tuhan, kita memandang rendah kepada mereka yang imannya masih "bayi" rohani di dalam Tuhan.

☕ 🍞 Baru-baru ini ada seorang menceritakan kepada saya tentang COVID-19 ini dan dia mengatakan bahwa ada dia terbaca penulisan seorang di social media mengatakan bahawa "orang yang memiliki mandat Tuhan tidak akan mati kerana virus ini". Saya pun mulai heran. Walaupun anda memiliki iman yang sempurna dan teguh, janganlah itu menjadi batu sandungan kepada orang lain. Ini membuatkan saya berfikir apakah para hamba Tuhan yang dijangkiti COVID-19 yang telah kembali kepada Bapa kita di surga, apakah mereka tidak memiliki mandat Tuhan? Nah, saudara dan saudari sekalian, biarpun tinggi mana ataupun sedalam mana iman anda di dalam Tuhan Yesus, janganlah membuat statement atau kata-kata yang dapat menjadi batu sandungan kepada orang lain tetapi doronglah satu dengan yang lain dengan iman yang anda miliki. Kita harus sedar bahawa tidak semua orang yang dewasa rohani. Kita harus sedar bahawa setiap orang berada di tahap iman yang berlainan (ada yang baru percaya ada yang sudah otai lejen) 😂. Kita harus belajar menerima sesama kita dan bukannya memandang rendah kepada sesama kita.

✍🏻 Ada kelompok yang merasa lebih benar dibanding yang lain, ada yang merasa berkarya lebih banyak. Paulus mengingatkan bahwa dalam hal-hal yang tidak hakiki, yang paling penting bukan masalah siapa yang benar atau salah, melainkan bagaimana agar anggota tubuh Kristus dapat hidup sebagai sesama saudara yang telah menerima karya Kristus dan yang akan bersama-sama menghadapi pengadilan Kristus. Bagaimana dengan anda....? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: