Sunday, May 10, 2020

Revival : Live or die, we belong to the Lord

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Live or die, we belong to the Lord 

Romans 14:8  If we live, it's to honor the Lord. And if we die, it's to honor the Lord. So whether we live or die, we belong to the Lord.

Roma 14:8 (TB)  Sebab jika kita hidup, kita hidup untuk Tuhan, dan jika kita mati, kita mati untuk Tuhan. Jadi baik hidup atau mati, kita adalah milik Tuhan.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #131. Tahukah anda bahawa sama ada hidup ataupun mati, kita adalah milik Tuhan? Hubungan orang percaya dengan Tuhan lebih penting daripada perbedaan pendapat antara orang-orang percaya... Hidup dan mati adalah hal yang jauh lebih besar daripada perbedaan pendapat mengenai pantang makan makanan tertentu dan hari-hari khusus, tetapi hal hidup dan matipun tidak mengganggu hubungan antara orang-orang percaya dan Tuhan mereka.

☕🍞 Tidak seorang pun yang telah menyerahkan diri kepada Kristus boleh hidup untuk memuaskan dirinya sendiri. Itu bertentangan dengan dasar Kekristenan sejati. Kita tidak boleh hidup ataupun mati untuk diri kita sendiri. Kita bukan tuan atas diri kita sendiri, juga bukan pemilik. Kita tidak dapat menentukan nasib kita. Tugas kita di dalam kehidupan ini bukan untuk menyenangkan diri sendiri, melainkan untuk menyenangkan hati Allah. Tujuan kematian, sesuatu yang setiap hari kita temui dan kita hadapi, bukan supaya kita dibicarakan orang. Ketika kita "mati" setiap hari, itu bukan untuk mencari kemuliaan yang sia-sia. Ketika akhirnya kita sungguh-sungguh mati, itu juga bukan untuk diri kita sendiri. Kematian bukan semata-mata menanggalkan dan melepaskan beban duniawi, tetapi untuk Tuhan, supaya kita dapat pergi dan berada bersama-sama dengan Kristus, dan hidup bersama Tuhan. Bagi Paulus persoalannya bukan mati atau hidup, asalkan kedua-duanya memuliakan dapat Tuhan. Di satu sisi memang kematian akan menyelesaikan perkara penderitaan dan kesusahan di dunia ini. Kematian berarti permulaan dari menikmati secara penuh persekutuan keselamatan yang telah Kristus kerjakan. Namun, di sisi lainnya Paulus melihat keperluan dan sekaligus panggilan Tuhan untuk tetap berkarya di dalam dunia ini.

✍🏻 Selama kita hidup, kita harus memberi buah, menjadi berkat bagi orang-orang yang  Tuhan pertemukan. Kalau tiba waktunya kematian menjemput, kita tahu kita akan ke sorga mulia. Namun, sekarang selagi kita hidup berarti bekerja dan melayani Tuhan. Pergunakanlah kesempatan yang ada untuk anda dengan sebaik mungkin. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: