Friday, May 15, 2020

Revival : To be wise

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : To be wise

Romans 16:19  But everyone knows that you are obedient to the Lord. This makes me very happy. I want you to be wise in doing right and to stay innocent of any wrong.

Roma 16:19 (TB)  Kabar tentang ketaatanmu telah terdengar oleh semua orang. Sebab itu aku bersukacita tentang kamu. Tetapi aku ingin supaya kamu bijaksana terhadap apa yang baik, dan bersih terhadap apa yang jahat.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #136. Tahukah anda bahawa kita harus bijaksana terhadap apa yang baik dan jahat? Di sini ada dua hal yang di sampaikan oleh Paulus. Kita akan mempelajarinya bersama hari ini dan ia sangat penting bagi kita sebagai orang yang percaya.

☕ 🍞 Peringatan dari Paulus itu sendiri, yang diberikan dengan cara yang sangat memohon: aku menasihatkan kamu, saudara-saudara. Paulus tidak memaksa ataupun memerintahkan seperti orang yang menguasai warisan Allah, tetapi menasihatkan demi kasih. Betapa tulus dan betapa penuh kasihnya nasihat-nasihat Paulus!

1. Kabar tentang ketaatan
❤️ Pasa masa penulisan Paulus ini, ramai guru² palsu berkeliaran memakai nama Yesus dan seolah olah melakukan mukjizat di dalam Nama-Nya. Namun, mereka ini sebenarnya pembawa ajaran sesat yang seringkali mencuba pelbagai cara untuk memesongkan iman orang percaya. Di dalam semua yang jemaat ini alami, mereka tetap taat dan setia kepada Tuhan Yesus dan kebenaran-Nya. Demikianlah Paulus memuji kelebihan mereka dengan maksud untuk mengajak mereka berhati-hati. Pengenalan akan kejahatan, bersamaan dengan keterbukaan terus-menerus terhadap cara-cara Iblis, akan membelokkan banyak orang dari jalan iman dan ketaatan. 

2. Jadilah Bijaksana
❤️ Paulus memberikan nasihat yang sangat penting. Iaitu untuk bersikap terampil dan tekun hidup dalam kebenaran dan jalan-jalan Allah. “Bijaksanalah dalam menguji segala roh, dalam membuktikan segala sesuatu, dan kemudian berpegang teguh pada apa yang baik saja.” Supaya bersih terhadap apa yang jahat. Kita perlu bijaksana supaya tidak dapat ditipu, dan juga supaya tidak menjadi penipu.

✍🏻 Adakah nasihat Paulus ini masih relevan di zaman ini? YA! Masih relevan kerana terdapat ramai pembawa ajaran sesat, pengamal doktrin di luar Alkitab, menyatakan hal-hal yang tidak Alkitabiah. Berhati-hatilah!!! Jadilah Bijaksana dalam membezakan yang mana daripada Tuhan dan yang mana tidak. At the end of the day, we are accountable to God for what we teach and preach. Apakah respon anda....?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: