Wednesday, May 13, 2020

Revival : The source of Hope

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : The source of Hope

Romans 15:13  I pray that God, the source of hope, will fill you completely with joy and peace because you trust in Him. Then you will overflow with confident hope through the power of the Holy Spirit.

Roma 15:13 (TB)  Semoga Allah, sumber pengharapan, memenuhi kamu dengan segala sukacita dan damai sejahtera dalam iman kamu, supaya oleh kekuatan Roh Kudus kamu berlimpah-limpah dalam pengharapan.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #134. Tahukah anda bahawa Tuhan adalah sumber pengharapan yang tidak mengecewakan kita?  Semua orang sangat memerlukan pengharapan. Apalagi di zaman yang sedang sulit seperti sekarang ini. Itu sebabnya dalam Alkitab pengharapan disandingkan dengan iman dan kasih sebagai hal yang utama dalam kehidupan orang Kristian.

☕🍞 Justru di dalam zaman yang sangat sulit, pengharapan boleh tumbuh dengan subur dan kokoh. Contohnya Abraham, di dalam sorotan Paulus, justru ketika tidak mungkin lagi untuk berharap mendapatkan anak, Abraham berharap; Berharap yang melawan kemungkinan untuk berharap. Kita masih bergantung penuh kepada Allah, sumber pengharapan kita, dan berkatnya. Petikan firman Tuhan inu merupakan satu pemberkatan, satu dorongan iman, satu kepastian yang disampaikan oleh rasul Paulus. Mari kita mendalaminya bersama.

1. Allah sumber pengharapan
❤️ Pengharapan dari dunia tidak akan berkekalan dan hanya sementara sahaja. Manusia berharap kepada manusia dan pada akhirnya kecewa 😥. Tetapi orang-orang yang berharap kepada Tuhan Yesus tidak akan dikecewakan kerana Dialah sumber pengharapan kita semua.

2. Penuh sukacita dan damai sejahtera
♥ Dalam kita menantikan sesuatu yang kita doakan kepada Tuhan Yesus dengan penuh pengharapan, diwaktu penantian itu kita dipenuhi dengan sukacita dan damai sejahtera dengan keyakinan dan kepastian bahawa kita akan melihat jawapan doa kita. Untuk terus berharap kepada Tuhan Yesus, haruslah iman kita tetap teguh dan kuat. Hanya oleh mendengar akan firman Tuhan, iman kita akan tetap teguh dan kuat.

3. Berlimpah-limpah di dalam pengharapan
❤️ Inilah kepenuhan "hidup" yang ditandai dengan "kekuatan Allah yang menyelamatkan" kita, menurut hikmat dan kehendak Allah, dari segala bahaya dan godaan, asalkan kita "berseru kepada nama Tuhan" dengan iman.

✍🏻 Saudara dan saudari sekalian, saya mendoakan kalian semua yang percaya kepada Kristus: Saya berharap Allah— sumber pengharapan kita itu, akan sangat memberkati kalian dengan sukacita dan ketenangan dalam perlindungan-Nya. Oleh karena berkat-Nya itu dan dengan kuasa Roh Kudus, kalian tentu akan semakin yakin atas kebaikan hati-Nya kepada kita. He is gracious and full of hope! Tetap berpegang teguh kepada Tuhan Yesus. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: