Friday, May 29, 2020

Revival : Known by God

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Known by God

1 Corinthians 8:3  But the person who loves God is the one whom God recognizes.

1 Korintus 8:3 (TB)  Tetapi orang yang mengasihi Allah, ia dikenal oleh Allah.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #150. Tahukah anda bahawa setiap orang yang mengasihi Tuhan dikenal oleh Tuhan? Mengasihi Allah mendatangkan pengenalan akan Allah dan juga kesadaran bahwa Allah mengenal dirinya. Sebagai contoh, di dalam sebuah istana semua orang mengenal sang raja, tetapi tidak semua orang dikenal oleh raja. Tahap berikutnya adalah keakraban pribadi dan pengenalan langsung sebagai hasilnya.

☕ 🍞 Kata Rasul Paulus, orang yang mengasihi Allah, ia dikenal oleh Allah. Jika ada orang mengasihi Allah, dan dari situ tergerak untuk mengasihi sesamanya, maka ia dikenal oleh Allah. Maksudnya, Allah menjadikannya tahu, ia diajar oleh Allah. Perhatikan, orang yang mengasihi Allah paling besar kemungkinannya diajar oleh Allah, dan dijadikan-Nya mengetahui sebagaimana yang harus dicapainya. Karena itu, beberapa orang memahaminya begini iaitu orang itu akan dikenan oleh Allah. Allah akan menerima dia dan bersukacita kerana dia. Perhatikan juga, orang yang paling banyak mengasihi, paling mungkin akan dikenan oleh Allah. Mereka yang mengasihi Allah, dan demi Dia mengasihi sesamanya dan mengusahakan kesejahteraan mereka, paling besar kemungkinannya akan dikasihi Allah. Betapa lebih baiknya dikenan oleh Allah daripada memiliki pandangan yang sia-sia tentang diri kita sendiri! Apabila Tuhan "mengenal" seseorang maka artinya Tuhan memilih orang itu dan menentukan masa depannya serta jalan cerita kehidupannya.

✍🏻👉🏼 Yesus datang ke dunia untuk menggantikan manusia. Kematian-Nya memberi hidup kepada manusia yang percaya pada-Nya, dan ini bukan kerana manusia mengasihi Allah. Oleh sebab itu kita tidak dapat memahami kasih Allah jika itu dilepaskan dari kematian Yesus di kayu salib. Penjelasan tentang kasih Allah di luar salib Kristus adalah pengertian kasih yang tidak sempurna. Tuhan mengenal setiap orang yang sungguh-sungguh mengasihi-Nya, yang taat dan setia kepada-Nya, yang hidup seturut kehendak-NYA. Tuhan Yesus mengenal setiap pribadi ini. Bagaimana dengan anda...? Adakah anda benar-benar sungguh-sungguh mengasihi Tuhan Yesus? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: