Tuesday, January 16, 2024

Revival : It shall be provided

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : It shall be provided 


Genesis 22:14 And Abraham called the name of the place, The–LORD–Will–Provide; as it is said to this day, "In the Mount of The LORD it shall be provided. "

Kejadian 22:14 (TB) Dan Abraham menamai tempat itu: "TUHAN menyediakan"; sebab itu sampai sekarang dikatakan orang: "Di atas gunung TUHAN, akan disediakan."



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #16. Tahukah anda bahawa Tuhan akan menyediakan segala sesuatu yang kita perlukan untuk melaksanakan tujuan Tuhan? Allah dapat dipercayai untuk menyediakan kehadiran, kasih karunia, dan segala yang diperlukan bagi setiap situasi yang sesuai dengan kehendak-Nya.


🍞 ☕ Allah tidak akan mengecewakan harapan-harapan umat-Nya yang dibangkitkan-Nya sendiri. Tetapi jadilah kepada mereka menurut iman mereka. Setelah iman teruji, Allah meneguhkan, menguatkan, menegakkan, dan memberikan upah kepada orang percaya itu. Cara menemukan kehidupan sejati di dalam Allah ialah melalui kesediaan untuk mengorbankan segala sesuatu yang diminta oleh-Nya. Setelah suatu ujian penderitaan dan iman, hasil dari semua perlakuan Tuhan terhadap orang percaya ialah "maha penyayang dan penuh belas kasihan". Nama yang baru diberikan kepada tempat itu, bagi kehormatan Allah, dan untuk mendorong semua orang percaya, sampai akhir zaman, agar dengan riang hati percaya kepada Allah di jalan ketaatan: Yehova-Jireh, TUHAN menyediakan, mungkin dengan merujuk pada apa yang sudah dikatakannya, Allah yang akan menyediakan anak domba bagi-Nya. Itu terjadi bukan kerana rancangan apa pun dari Abraham, atau sebagai jawaban atas doanya, meskipun ia seorang pendoa syafaat yang ulung, melainkan murni karena perbuatan Allah.

👉🏼 Tuhan akan selalu mengarahkan mata-Nya kepada umat-Nya dalam kesesakan-kesesakan dan kesusahan-kesusahan mereka, agar Ia mendatangkan pertolongan tepat pada waktunya di masa yang gawat. Tuhan menyediakan! Apakah respon anda hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: