Thursday, January 25, 2024

Revival : Take your sandals off

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Take your sandals off



Exodus 3:5 Then He said, "Do not draw near this place. Take your sandals off your feet, for the place where you stand is holy ground."

Keluaran 3:5 (TB) Lalu Ia berfirman: "Janganlah datang dekat-dekat: tanggalkanlah kasutmu dari kakimu, sebab tempat, di mana engkau berdiri itu, adalah tanah yang kudus."


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #25. Tahukah anda bahawa kita harus tanggalkan kasut kita? Penyataan awal Allah kepada Musa adalah tentang kekudusan-Nya. Kekudusan artinya pemisahan dari dosa dan kejahatan, serta pengabdian kepada kebenaran. Musa, selaku hamba Allah, harus senantiasa ingat bahwa Allah yang dilayaninya itu kudus, demikian kudus sehingga manusia akan mati apabila ia memandang-Nya.


🍞 ☕ Allah berkenan menyatakan kemuliaan-Nya kepada Musa di semak duri, yang tidak boleh dihampiri Musa terlampau dekat. Seperti apa bentuk penampakan itu. Musa sangat heran saat melihat semak duri yang menyala-nyala. Padahal tidak ada api, baik dari bumi maupun langit, yang telah menyulutnya. Yang lebih aneh lagi, semak itu tidak hangus terbakar. Ketika melihat Musa memperhatikan semak duri menyala itu dan mendekat untuk memeriksanya dengan meninggalkan tugas, Allah pun memanggilnya. Seandainya saja ia meremehkan begitu saja penampakan itu sebagai sesuatu yang mirip-mirip meteor, sesuatu yang tidak pantas diperhatikan, maka mungkin saja Allah akan meninggalkan tempat itu dan tidak berkata apa pun kepadanya. Namun, ketika Musa berpaling dan memandang semak itu, Allah pun memanggilnya. Perhatikanlah, orang-orang yang ingin bersekutu dengan Allah haruslah menaruh perhatian dengan sungguh-sungguh kepada-Nya dan menghampiri-Nya, yaitu dengan melaksanakan semua ketetapan yang di dalamnya Ia berkenan menyatakan diri serta kuasa dan kemuliaan-Nya, meskipun dalam semak duri sekalipun.

👉🏼 Selama ada hadirat ilahi, kuduslah tempat ini. Oleh sebab itu, janganlah menginjaknya dengan kasut yang kotor. Menanggalkan kasut, bererti kita harus menanggalkan jubah dosa dan menghampiri Tuhan dengan hati yang murni dan kudus. Apakah respon kita hari ini..?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: