Sunday, January 21, 2024

Revival : Your name

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Your name


Genesis 32:28 And He said, "Your name shall no longer be called Jacob, but Israel; for you have struggled with God and with men, and have prevailed. "

Kejadian 32:28 (TB) Lalu kata orang itu: "Namamu tidak akan disebutkan lagi Yakub, tetapi Israel, sebab engkau telah bergumul melawan Allah dan manusia, dan engkau menang."



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #21. Tahukah anda bahawa Tuhan telah memanggil anda dengan nama anda? Nama Yakub, yang artinya seorang penipu ulung, kini diganti menjadi "Israel" yang artinya "dia bergumul dengan Allah".


🍞 ☕ Yakub dipanggil Israel, raja bersama Allah, sebuah nama yang lebih besar daripada nama-nama para pembesar di bumi. Benar-benar raja orang yang menjadi raja bersama Allah, dan benar-benar terhormat orang-orang yang perkasa di dalam doa, orang-orang Israel, orang-orang Israel sejati. Di sini Yakub, seolah-olah, diberi gelar bangsawan di padang, dan diberi gelar kehormatan oleh Dia yang adalah sumber kehormatan, yang akan tetap tinggal, bagi pujiannya, sampai akhir zaman. Namun, ini belum seberapa. Kerana sudah menang bergumul dengan Allah, ia juga akan menang bergumul dengan manusia. Kerana sudah memenangkan sebuah berkat dari sorga, maka ia, tidak diragukan lagi, akan memenangkan hati Esau. Perhatikanlah, seperti apa pun musuh-musuh yang kita hadapi, jika saja kita menjadikan Allah sebagai Teman kita, maka kita akan baik-baik saja. Orang-orang yang dengan iman mempunyai kuasa di sorga, maka dengan demikian mempunyai segala kuasa yang dapat mereka punyai di bumi, sesuai keperluan mereka.

👉🏼 Apakah erti sebuah nama itu? Yakub menjadi Israel. Raja bersama Tuhan. Satu perubahan identiti. Begitulah juga kita, saat Tuhan memanggil kita dan apabila kita lahir baru, kita memiliki identiti yang baru. Yang lama telah mati dan yang baru telah lahir. Kita bukan lagi manusia lama, tetapi menjadi ciptaan baru. Sudahkah kita diubah? Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: