Friday, August 11, 2017

Revival : All shall know

Sarapan 🍳 🍉 🌽 🍔 🍟 🍗 🍕 🍖 🍝 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌯 🌮 🍗 🍟 pagi 🌅 🌄 yang menyedarkan kita betapa hebatnya Tuhan kita. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : All shall know

1 Samuel 17:47 (NKJV)  Then all this assembly shall know that the Lord does not save with sword and spear; for the battle is the Lord's, and He will give you into our hands."

1 Samuel 17:47 (TB)  dan supaya segenap jemaah ini tahu, bahwa TUHAN menyelamatkan bukan dengan pedang dan bukan dengan lembing. Sebab di tangan TUHANlah pertempuran dan Ia pun menyerahkan kamu ke dalam tangan kami."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #223. Tahukah anda bahawa semua orang harus tahu bahawa Tangan Tuhan yang ajaib itulah yang telah menyelamatkan kita? Nothing can excel the humility, faith, and piety which appear in David's words. He expressed his assured expectation of success; he gloried in his mean appearance and arms, that the victory might be ascribed to the Lord alone.

☕ 🍞 Tangan Tuhan yang ajaib telah menyelamatkan kita. Tangan Tuhan yang ajaib meraih kita dari kegelapan.  Tangan Tuhan yang ajaib luputkan kita dari pencobaan. Adakah tindakan iman anda sedang menyatakan kebesaran Tuhan? Saat anda melewati permasalahan di dalam hidup ini, adakah iman anda tetap teguh sehingga orang-orang di sekeliling anda menjadi heran?

🌽 🥐 Kesaksian kita saat kita melewati pelbagai situasi akan memperlihatkan kebesaran Tuhan kepada semua orang. Tuhan bukan menyelamatkan manusia dengan segala kelengkapan peperangan manusia tetapi dengan cara Tuhan tersendiri. Tuhan yang berperang bagi kita. Jadi apa yang perlu kita lakukan?

Faith speak louder than action and than any words. Therefore the whole world must know about your faith in God, the One living God. Adakah orang di sekeliling anda menjadi teruja dengan iman anda di dalam Tuhan Yesus? Terkadang bila masalah menimpa diri kita, kita gementar, takut, gabra, actually ketiga perkataan ini adalah sama 😂. Tetapi kita tidak bertindak sesuai dengan iman kepercayaan kita. Terkadang kita meragui kuasa Tuhan dalam menghadapi segala situasi hidup kita. Tetapi apabila Daud melihat Goliath, sedikit pun imannya tidak tergoyahkan bahkan orang-orang di sekelilingnya menjadi "wowwww" dengan melihat keberaniannya melawan Goliath. Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: