Wednesday, August 30, 2017

Revival : Victory over sin

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang memberikan kemenangan kepada kita. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Victory over sin

Romans 6:14 (NKJV)  For sin shall not have dominion over you, for you are not under law but under grace.

Roma 6:14 (TB)  Sebab kamu tidak akan dikuasai lagi oleh dosa, karena kamu tidak berada di bawah hukum Taurat, tetapi di bawah kasih karunia.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #242. Tahukah anda bahawa dosa tidak lagi berkuasa terhadap anda? I hear the sounds of victory coming your way. You are no longer slaves to sin. You are more than a conqueror in Christ Jesus. Dosa. Satu hal yang selalu kita dengar dan hal ini adalah sangat nyata dan bukan cerita dongeng. Dosa tiada kuasa untuk menguasai anda. Paulus menegaskan bahwa, sebagai orang yang telah mati dengan Kristus, dan sebagai orang yang telah "hidup dalam Kristus Yesus", kita tidak harus tunduk lagi pada kuasa dosa, dosa tidak harus menjadi tuan kita. Orang yang telah dibenarkan kerana iman akan hidup, dan mereka dapat hidup bebas dari kuasa dosa.

☕ 🍞 Sebagai orang yang sudah ikut dalam kematian dan kebangkitan Kristus, kita sudah bebas dari kuasa dosa, sehingga kita mampu berjuang melawan dosa. Kita telah bebas dari pengaruh dosa kerana kesatuan kita dengan Kristus. Lalu bagaimana mungkin orang yang telah mati bagi dosa kemudian hidup dalam dosa? Yang mati dan bangkit bersama Kristus sepantasnya hidup bagi Kristus. Kita harus tunduk pada Kristus kerana Dialah yang sekarang menjadi Tuan kita. Ini bukan pilihan, melainkan tugas yang harus dilakukan oleh setiap orang Kristian.

🌽 🍔 Being made free from the reign of sin, alive unto God, and having the prospect of eternal life, it becomes believers to be greatly concerned to advance thereto. But, as unholy lusts are not quite rooted out in this life, it must be the care of the Christian to resist their motions, earnestly striving, that, through Divine grace, they may not prevail in this mortal state. Kuasa Kristus lebih besar dari kuasa dosa. Kristus mati sekali untuk selama-lamanya, Ia mati dan bangkit kembali. Dan, Ia tidak mati lagi. Bahkan Ia telah naik ke sorga. Semua itu adalah bukti bahwa tidak ada kuasa apa pun dapat mengalahkan kuasa Yesus. Apabila kita bersekutu dalam-Nya dalam iman, kita pun akan mengalami kuasa Yesus itu. Semua Kristen pasti bergumul melawan dosa.

Di balik pecahnya tubuh Yesus saat disalib, justru terjadi kehancuran kuasa kejahatan selama-lamanya. Sebab itu Ia bangkit dan menang bukan saja untuk-Nya, juga dalam kita. I hear the sounds of victory coming your way today. The triumphant sound and shouts of victory over sin is heard. Adakah anda masih terikat dengan dosa? Manusia tidak pernah lari daripada godaan dosa, tetapi TUHAN telah memberikan kita cara untuk berkemenangan atas dosa. Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: