Wednesday, August 9, 2017

Revival : God is preparing you

Sarapan 🍳 🍉 🌽 🍔 🍟 🍗 🍕 🍖 🍝 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌯 🌮 🍗 🍟 pagi 🌅 🌄 yang mempersiapkan diri kita untuk pekerjaan yang luarbiasa. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : God is preparing you

1 Samuel 17:37 (NKJV)  Moreover David said, "The Lord, who delivered me from the paw of the lion and from the paw of the bear, He will deliver me from the hand of this Philistine." And Saul said to David, "Go, and the Lord be with you!"

1 Samuel 17:37 (TB)  Pula kata Daud: "TUHAN yang telah melepaskan aku dari cakar singa dan dari cakar beruang, Dia juga akan melepaskan aku dari tangan orang Filistin itu." Kata Saul kepada Daud: "Pergilah! TUHAN menyertai engkau."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #221. Tahukah anda bahawa Tuhan sedang mempersiapkan diri anda? God is preparing you and I for what He has prepared for you and I. Every events that's happening in your life is a preparation for greater things ahead of you. Jangan pernah kecut dand takut dengan segala situasi yang anda lewati dalam hidup anda.

☕ 🍞 Sebelum Daud menentang Goliath, Tuhan telah mempersiapkan Daud. Melalui beberapa perkara yang Daud lewati, Tuhan telah membentuk pribadinya untuk melakukan hal-hal yang luarbiasa. Sebelum Daud menentang Goliath, Tuhan pernah menyertai Daud dan melepaskan dia daripada cengkaman singa dan beruang. Daud pernah bersemuka dengan binatang buas dan dia juga ingat bagaimana Tuhan telah campur tangan dalam situasi itu.

🌽 🍗 God was preparing David through that situation for a greater purpose. Bukan sahaja untuk mengalahkan Goliath tetapi juga untuk menjadi Raja 👑. A shepherd lad, come the same morning from keeping sheep, had more courage than all the mighty men of Israel. Our experience ought to encourage us to trust in God, and be bold in the way of duty. He that has delivered, does and will continue to do so.

Setiap situasi yang anda lewati, anda bukanlah keseorangan tetapi Tuhan menyertai anda dan mempersiapkan anda untuk hal-hal yang luarbiasa di masa depan. Greater things... If you believe. God is able to use you if you are willing to commit yourself to God and allow Him to mould you. Sanggupkah anda berserah kepada Tuhan dan izinkan Dia untuk membentuk dan mendisiplinkan anda? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: