Friday, August 18, 2017

Revival : The Revival Invitation

Sarapan 🍳 🍉 🌽 🍔 🍟 🍗 🍕 🍖 🍝 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌯 🌮 🍗 🍟 pagi 🌅 🌄 yang membuka pintu 🚪 hati kita kepada Tuhan Yesus. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : The Revival Invitation

Revelation 3:20 (NKJV)  Behold, I stand at the door and knock. If anyone hears My voice and opens the door, I will come in to him and dine with him, and he with Me.

Wahyu 3:20 (TB)  Lihat, Aku berdiri di muka pintu dan mengetok; jikalau ada orang yang mendengar suara-Ku dan membukakan pintu, Aku akan masuk mendapatkannya dan Aku makan bersama-sama dengan dia, dan ia bersama-sama dengan Aku.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #230. Tahukah anda bahawa Tuhan adalah lemah lembut dan tidak memaksa anda? Tuhan Yesus tidak pernah memaksa sesiapa pun untuk membuka pintu hati mereka kepada-Nya. Tetapi Dia senantiasa berdiri di hadapan pintu hati kita dan mengetuk. Undangan Kristus, yang diucapkan-Nya dari luar pintu, merupakan suatu ajakan untuk bersekutu dengan setiap orang yang mau bertobat dan mengatasi keadaan suam-suam kuku secara rohani.

☕ 🍞 Bukan keselamatan mereka yang hilang, melainkan persekutuan mereka dengan Kristus yang sudah hilang. Tuhan Yesus merasakan Dia di luar, dan ingin bersekutu lagi dengan kita. Ayat ini berbicara tentang persekutuan untuk orang Kristian yang sudah menjadi jauh dari Dia, sudah suam-suam kuku. We went according to the world's ways and left  Jesus out of our lives. We indulge ourselves in the ways of darkness and placed Jesus outside of our hearts. Kondisi suam-suam kuku terjadi apabila orang merasa puas dengan dirinya sendiri sehingga ia tidak menyedari kondisi rohani yang sesungguhnya.

🌽 🍯 Yesus tidak menyukai orang yang suam-suam kuku, yaitu orang yang percaya kepada-Nya dengan tidak sepenuh hati. Bagi Tuhan adalah lebih baik jika orang memilih 'Ya' dan mengasihi Dia dengan segenap hati atau memilih untuk menolak Dia dan berkata 'Tidak' sama sekali. Ungkapan 'Aku akan memuntahkan engkau dari mulut-Ku'  adalah gambaran yang sangat jelas bahawa Dia akan menolak orang yang setengah hati. Apabila kita mempersilakan Yesus menduduki takhta di hati kita, Dia berjanji akan mendudukkan kita bersama-sama dengan Dia di takhta-Nya. Jikalau Yesus memerintah hidup kita, maka kita pun akan hidup dan memerintah bersama-sama dengan Dia.

Here, Jesus is giving me and you an invitation, a Revival Invitation. We could be  a born again believer but spiritually decaying and declining. We need Revival. We seriously do. Jika hari ini kita membuat keputusan untuk mengundang Yesus Kristus ke dalam hati kita dan hidup kita, saya sangat pasti kita akan melihat bagaimana Tuhan mengubah hidup kita. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: