Sunday, August 20, 2017

Revival : Get up and Rebuild

Sarapan 🍳 🍉 🌽 🍔 🍟 🍗 🍕 🍖 🍝 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌯 🌮 🍗 🍟 pagi 🌅 🌄 yang membangkitkan semangat kita kembali. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Get up and Rebuild.

Revelation 3:2 (NKJV)  Be watchful, and strengthen the things which remain, that are ready to die, for I have not found your works perfect before God.

Wahyu 3:2 (TB)  Bangunlah, dan kuatkanlah apa yang masih tinggal yang sudah hampir mati, sebab tidak satu pun dari pekerjaanmu Aku dapati sempurna di hadapan Allah-Ku.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #232. Tahukah anda bahawa pekerjaan kita belum sempurna lagi dan Tuhan mau kita bangun dan teruskannya sampai habis? Dalam Firman Tuhan ini, jemaat di Sardis dikatakan "mati", "hampir mati" dan tidur, sehingga mereka harus bangun. Dalam Efesus 5:14 orang Kristen yang tidak tekun digambarkan sebagai orang yang sedang tidur dan harus bangun, sama seperti mereka di Sardis.

☕ 🍞 Jika kita baca di ayat yang sebelumnya, "Aku tahu segala pekerjaanmu: engkau dikatakan hidup, padahal engkau mati! Bangunlah, dan kuatkanlah apa yang masih tinggal yang sudah hampir mati, sebab tidak satu pun dari pekerjaanmu Aku dapati sempurna di hadapan Allah-Ku." Perkataan mati di sini saya boleh ertikan kepada TIDUR 😴. Jemaat Sardis sudah tidur daripada mengikuti Tuhan Yesus dengan segenap hati mereka. Mereka sudah MALAS mau ikot Tuhan lalu mereka mati secara rohaninya. Apa yang telah mereka mulakan dari awal, tetapi tinggalkan begitu saja.

🌽 🐥 This is the condition of our spiritual life now. Pada mulanya kita berkobar-kobar mengikuti Tuhan tetapi setelah beberapa tahun kita menjadi suam-suam lalu kita berhenti dan mengikuti cara dunia. Kerohanian kita menjadi makin merosot. Daripada mengikuti Tuhan Yesus dengan segenap hati, we began to backslide.

Iman kepercayaan kita dalam Tuhan Yesus sudah makin pudar kerana kita sudah tertidur. Tuhan Yesus sedang berbicara kepada setiap orang percaya yang sedang "tidur" supaya bangun dan kuatkanlah apa yang masih tinggal. Di mana anda telah "tidur" bangunlah dari situ dan kemudian teruskan bangkit dengan kekuatan yang baru dan ikutlah Tuhan Yesus dengan segenap hati anda. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: