Wednesday, August 23, 2017

Revival : God will do it

Sarapan 🍳 🍉 🌽 🍔 🍟 🍗 🍕 🍖 🍝 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌯 🌮 🍗 🍟 pagi 🌅 🌄 yang meneguhkan iman kepercayaan kita di dalam Tuhan Yesus. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : God will do it

Psalms 57:2 (NKJV)  I will cry out to God Most High, To God who performs all things for me.

Mazmur 57:2 (TB)  (57-3) Aku berseru kepada Allah, Yang Mahatinggi, kepada Allah yang menyelesaikannya bagiku.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #235. Tahukah anda bahawa apabila anda berseru kepada Tuhan, Dia pasti akan menjawab anda? Pemazmur bukan memohon pembalasan dendam atau pembinasaan, melainkan pemeliharaan dan kasih setia Allah. Kerana kepercayaannya kepada Allah begitu penuh, maka dia sekarang mencari perlindungan dengan keyakinan bahwa kasih setia dan kebenaran Allah akan mencukupi.

☕ 🍞 Apakah yang anda alami sekarang? Adakah hati anda meragui kuasa Tuhan? Sanggupkah Tuhan melakukannya? Persoalannya sekarang bukan itu semua yang di atas. Tetapi persoalannya adalah, sudahkah anda berseru kepada Tuhan Yesus? Jika anda belum berseru kepada-Nya maka bagaimana anda dapat meraguinya? Belum berseru maka belum tahu kuasa Tuhan Yesus. Tuhan Yesus sanggup melakukan hal-hal yang luarbiasa dalam hidup anda. Hanya sejauh doa dan sebutir iman kepercayaan yang anda perlukan untuk melihat kuasa-Nya.

🌽 🍵 Divine consolations have enough in them to revive us, even when we walk in the midst of troubles. And God will save his own people that they may be revived by the Holy Spirit, the Giver of life and holiness. Apabila kita berseru kepada Tuhan bukan saja akan melindungi anda tetapi juga Dia akan membangkitkan anda kembali.

If our souls trust in the Lord, this may assure us, in our utmost dangers, that our calamities will at length be overpast, and in the mean time, by faith and prayer, we must make him our refuge. Bukan saat di dalam bahaya saja, tetapi di setiap saat juga kita harus senantiasa berseru kepada Tuhan Yesus. Mungkin kita sudah sering mendengar khotbah bahwa satu-satunya pertolongan bagi kita adalah Tuhan yang Maha Kuasa. Namun apakah Anda sungguh-sungguh merasa demikian? Daud merasakannya. Pergumulan hidup tidak saja membentuk sikap dan mengubah kebiasaan tetapi juga membuka watak yang sudah ada untuk mengungkapkan diri. God will do it when you believe and call upon the name of the Lord. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: